Cum a fost Ciclopromenada nocturnă 2 23


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

Cîteva gînduri aproape la cald, după un somn destul de scurt:

Am fost în jur de 100 de bicicliști la ediția a doua a Ciclopromenadei nocturne pe care am inițiat-o în 7 spre 8 august. N-am putut să număr, dar cineva spunea că au fost exact 86. Nu toți erau la terasă, așa că erau doar cîteva mese ocupate de participanții la ciclopromenadă și erau mulți bicicliști în jur care așteptau momentul plecării. Am făcut să circule o listă de contacte pe care încă n-am procesat-o, dar oricum nu a trecut tabelul pe la toți participanții. Pe la 1.35 am dat startul, care a fost cam așa:

Evident, șirul indian regulamentar a fost transformat în vreo 3 rînduri de biciclete încă de la început. Ne-am permis să ocupăm o bandă, fără să supărăm șoferii (au fost cîteva claxoane, dar păreau de apreciere).

Ne-am spart în cîteva plutoane, astfel încît unii au ajuns mai repede la Casa Presei și s-au întors să ne întrebe de sănătate. La Casa Presei am ținut un discurs înălțător pe care nu l-au auzit decît vreo cîteva persoane. N-am ajuns la nici o concluzie.

Întoarcerea a fost haotică, în sensul bun al cuvîntului. Unii prin parc, alții pe piste, pe ambele sensuri. Unii au cedat și s-au oprit la un fast-food de la capătul tramvaiului 41. Oricum, ne-am regrupat o parte la Aviatorilor și am continuat drumul spre centrul istoric, pe Calea Victoriei. Cred că asta a fost partea cea mai lejeră de pe traseu, pentru că s-a mers cu un ritm constant și am putut vorbi în timp ce pedalam.

Cei 30 care rămăseseră au ocupat o terasă dintre multele din centrul istoric plin de moloz. Restul e tăcere, dar tot voi reveni cu detalii foto și video.

Data viitoare mergem escortați de poliție ?

Nu-i așa că merită distribuit articolul?

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

23 comentarii la “Cum a fost Ciclopromenada nocturnă 2

  • Eddie

    De ce sa mergem escortati de politie? De acum iesim sa ne plimbam cu politia si presa dupa noi? Ar trebui sa fim noi mai civilizati. De cum am pornit multi au luat-o pe contrasens si mai erau si dintre cei fara lumini :) apoi au trecut toti pe rosu… meh. Din perspectiva unui pieton/sofer ar reiesi ca ne-am adunat vreo 100 de biciclisti ca sa ne facem de cap pe sosea noaptea.
    Traficul a fost destul de lejer, majoritatea soferilor respectuosi, noi nu am circulat in pluton compact si civilizat.
    Dar a fost frumos :)

  • George Hari

    Eddie, unii spuneau că nu s-a mediatizat destul, deși s-a cam scris despre asta, deci e nevoie oricînd de presă.

    Regulile erau știute, despre lumini la fel, am urlat și la plecare. Mai mult nu pot face singur.

    Data viitoare voi avea nevoie de unii dintre voi și poate facem 3 grupuri mai mici.

    Hai că n-a fost rău, grupul a stat totuși compact pe o bandă, n-a fost nici un „incident rutier”, a fost lin ca data trecută.

    Oricum, noaptea nu e ca ziua, pe bicicletă :-)

  • Eddie

    S-a mediatizat destul daca am auzit si eu care nu urmaream evenimente din astea :)
    Se vorbea aseara ca ar fi frumos daca s-ar inchide traseul respectiv pentru cateva ore in noapte si sa fie accesibil doar biciclistilor dar cred ca ramane la stadiul de vis ;-)

  • gabi solomon

    ar fi frumos sa ne adunam cu totii la sfarsit, eu unul nu stiam ca se aduna lumea. Nu ai anuntat nimic la plecarea de la piata presei libere :-P
    Unul din scopurile pe care cred eu ca trebuie sa le aibe intalnirile astea e socializarea si sa atragem atentia ca totusi suntem un grup destul de important in traficul din bucuresti si meritam un pic de atentie.

  • Radu

    Poate data viitoare ne organizam mai bine. A fost faza cand Geo a zis sa ne oprim la Victoriei putin si am pedalat de nebun 400-500m sa adun lumea, dar deja era tarziu ca multi erau foaaarte departe.
    Ideea mea e sa stabilim un traseu bine pus la punct si sa stim dinainte, de pe net, cum se va merge, daca ne vom aduna dupa aia la o bere, ceva. Poate ar fi misto sa facem si niste fluturasi pe care sa-i impartim participantilor, prin care sa explicam cum o sa fie traseul si unde ne intalnim dupa aia… ce ziceti?

  • George Hari

    Gabi, a fost o componentă de socializare în mintea mea la ediţia de aseară. De aia am zis să ne adunăm la o terasă mare, unde berea şi sucul erau la ofertă şi am făcut nişte tabele unde să se treacă lumea, ca să ţinem legătura. Eu ce vină am că nu ştiau toţi care e terasa şi stăteau în grup separat pe Victoriei? Am fost de două ori acolo şi i-am adunat. La Casa Presei, am anunţat că ne întîlnim la Universitate, dar unii au făcut grupuri separate, aşa că am decis să ne oprim tot în centrul vechi.

    Radu, era un traseu şi aseară, dar unii nu l-au respectat la un moment dat. Dar sunt idei bune ce propui tu. Ne-ar trebui nişte fonduri, un mic buget, pentru ceva afişe frumoase, flyere, tricouri, benzi fosforescente etc. Să văd ce pot face.

  • Alex

    A ieșit foarte frumos până la urmă. Cred că la ediția viitoare, ar trebui bine definit și respectat traseul, dar și marcate puncte de regrupare și punctul (terasa) de final, pentru a nu mai pierde oamenii pe drum :). Oricum, știu sigur că voi fi prezent și la episodul 3.
    Am urcat cele câteva poze făcute aseară AICI.

  • NU

    Cei care au Flickr pot sa adauge poze AICI. Deja au aparut cateva. :)

    Organizarea a fost buna, promovarea a existat din moment ce sambata noaptea au aparut 86 de biciclisti. Problema este ca unii participanti nu s-au conformat regulilor de trafic si spiritului manifestarii, confundand plimbarea nocturna cu turul Frantei.

    Propun ca pentru editia urmatoare sa existe 3-4 conducatori/coordonatori de pluton cu insemne distincte (vesta, stegulet, tricou alb etc.). Acestia sa fie prezentati la inceputul plimbarii.

    Cam atat deocamdata. Abia astept sa iesim din nou data viitoare. Poate incercam un traseu mai lung, in forma de bucla. Numai bine! :)

  • castleless

    salut!
    pe rand:
    1. politia nu are ce cauta. este o actiune de relaxare, nu mars de protest!
    2. data viitoare as pune trei biciclete balize: cu ceva care sa falfaie la inaltime. cap de coloana, mijloc si incheiere de coloana. cei trei au datoria sa tina grupat… grupul. cei din grup se zbenguie linistiti in jurul celor trei balize. asa nu se mai separa nimeni, se numara vicitimele samd.
    3. urmatoarea intalnire as face’o la o ora mai usor accesibila.
    4. si traseul sa cuprinda parcuri. biciclistul bucurestean inghite mai putin esapament daca se obisnuieste sa’si calculeze traseele in functie de parcuri.
    5. La un moment dat s’a pus o intrebare de baza: pentru ce ne adunam, totusi? Intrebare care mie’mi parea axiomatica. Pai ne adunam pen’ca: ne place sa mergem pe doua roti, la aer, si ca sa’i obisnuim pe soferi cu prezenta noastra pe carosabil, si mai important sa’i obisnuim pe pietoni cu prezenta noastra pe pistele de pe trotuar, si in final ca in felul acesta aratam altora ca daca am supravietuit atat de multi inseamna ca nu este chiar atat de periculos sa pedalezi prin bucuresti. Acu’ fereasca sfantu’ sa vad manelistu’ de cartier cu telefonu’ infipt in ghidon imprastiind tonurile atat de suave, caracteristice speciei sale, pe toate cele trei benzi ale strazilor cu o banda pe sens! Cum de pilda se apucasera sa faca cu scuterele. La naiba, chiar imi pun bumpere pe monstruozitatea aia de 107 si fac puncte mai ceva ca in miami vice… sau cum s’or fi numind jocurile cu pricina!
    (cine vrea sa ceteasca prea mult, iaca link.