Biciclete la metrou: cum văd eu situaţia şi bannere pentru promovarea dezbaterii publice 29


ACTUALIZARE

Intenţia mea nu a fost să sune terifiant campania asta, dar lui Ionuţ i s-a părut că tonul bannerelor e cam agresiv. Am mai creat trei variante care cred că sunt decente, sunt la sfîrşitul acestui articol. Merci pentru sugestie, Ionuţ!

De cînd am auzit despre iniţiativa regiei de metrou de a introduce rastele şi posibilitatea transportului bicicletelor cu metroul, sunt foarte entuziasmat. Şi nu neapărat pentru mine, ci pentru cei care încă sunt reticenţi la pedalarea pe stradă în Bucale. Acum nu vor mai avea nici o scuză aceştia, dar se vor simţi şi mai în siguranţă.

Să fie asta şansa noastră? Are Bucureştiul norocul de a intra în UE cu ocazia asta? Devenim oameni?

Pînă la urmă, e altfel să pleci pe lîngă biclă de acasă, din cartierul tău îmbîcsit, să duci bicla cu metroul pînă pe Kiseleff şi acolo să o porneşti pe trotuarul larg cu pistă spre Herăstrău şi în jurul parcului. Iniţiativa poate încuraja familiile să iasă în grup şi se elimină problema celor care vor cu rolele şi nu se pot ţine după cei care sunt cu bicicleta.

În afară de asta, tranzitul zilnic spre şi de la serviciu se rezolvă, ceea ce nu poate decît încuraja folosirea bicicletei în detrimentul maşinii (da, sunt un visător).

Cum văd eu treaba:

  • Rasteluri în TOATE staţiile. În orice cartier locuiesc biciclişti sunt sigur, ce rost are să alegem numai anumite staţii? Hai să zicem, pentru început, staţiile cu cel mai mare trafic (după statisticile Metrorex-ului) şi staţiile din centru.
  • Rastelurile să fie instalate ÎN staţiile de metrou, în raza de acţiune a camerelor video şi a paznicilor. În felul acesta, se rezolvă şi problema furtului şi cea a intemperiilor care îi poate deranja pe unii proprietari de bicicloanţe.
  • Pentru transport în metrou, să fie folosit ULTIMUL vagon din fiecare tren şi să nu urce mai mult de 3 biciclişti odată, după modelul german evocat de Velobello. Dar transportul să fie posibil în fiecare zi, nu numai în weekend.
  • FĂRĂ suprataxă pentru bicicletă, că altfel n-am rezolvat nimic. Ideea să fie de ÎNCURAJARE a mersului pe bicicletă, nu de constrîngere în ideea că bicla e un moft.

Astea sunt ideile care mă macină acum. Nu uitaţi, trimiteţi un e-mail la contact@metrorex.ro pînă la 15 aprilie şi poate avem noroc şi suntem băgaţi în seamă. Avem o şansă şi ni se întinde o mînă, hai să folosim la maximum ocazia asta!

La pedale şi la scris!

Iată cîteva bannere pentru promovarea online a campaniei, pe care vă invit să le preluaţi. Puteţi face link spre acest post sau spre cel iniţial sau chiar spre anunţul de pe site-ul Metrorex. Ideea e să se ducă vorba!

SETUL 1

square_popup

small_rectangle

banner

SETUL 2

small_rectangle_decent

rectangle_decent

banner_decent

Nu-i așa că merită distribuit articolul?

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

29 comentarii la “Biciclete la metrou: cum văd eu situaţia şi bannere pentru promovarea dezbaterii publice