Veniţi de vă responsabilizaţi 4


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 4 minute)

Una şi bună ştiu şi eu: să se dea biciclete oamenilor, să pedaleze sănătos cetăţenii, să ne zîmbim unii altora cînd ne întîlnim în şa. Cine ştie, poate în felul ăsta vom respira un aer mai uşor, că de ajuns mai repede, cel puţin în Bucureşti, oricum ajungem!

Ca să contribui cu o umilă părere la Bilanţul responsabilităţii sociale pe 2010, iată răspunsurile mele la cele patru întrebări obligatorii.

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat în societate în 2010 şi de ce?

M-au interesat cele care au încurajat pedalarea în oraş sau care au făcut ceva real în acest sens. Aşa că eu mizez în cotinuare pe UniCredit, Raiffeisen Bank şi Orange.

UniCredit a investit în continuare în programul de închiriere Cicloteque. S-au cumpărat biciclete noi şi mai bune, sistemul de rezervare online începe să funcţioneze, s-au deschis centre noi de închiriere. Sunt sigur că în acest an se vor mai achiziţiona cîteva biciclete şi se va îmbunătăţi sistemul.

Raiffeisen Bank e în spatele sistemul de închiriere gratuită i’Velo. Centre noi, biciclete destule, deschidere faţă de locuitorii Bucureştiului, asta-i muzica ce-mi place. Au făcut un concurs, au deschis centre de închirieri pentru studenţi în Bucureşti şi în ţară, hai că au făcut destulă treabă! În plus, Raiffeisen oferă şi angajaţilor săi biciclete gratuit.

Orange s-a implicat în acest domeniu prin oferirea gratuită de biciclete angajaţilor, pentru deplasarea de la şi spre serviciu. Astfel, Orange face şi în România o parte din lucrurile pe care le-a făcut în străinătate pentru a încuraja pedalarea urbană.

2. În ce măsură marile companii au răspuns în 2010 aşteptărilor tale în privinţa implicării în societate?

Încă se pot face foarte multe lucruri. Bicicletele nu sunt scumpe, mai ales cele de oraş, orice firmă mică sau mare poate cumpăra cîteva, să fie în rastelele din parcare. Mi-ar fi plăcut să aud despre mai multe companii care să ofere angajaţilor biciclete gratuite. Mi-aş fi dorit rastele în faţa tuturor companiilor din Bucureşti. Sunt atîtea firme bogate, e şi păcat să nu scoată puţin din portofel pentru a încuraja transportul alternativ în Capitală!

Marea dezamăgire vine de la Petrom, o companie cu un profit uriaş în ţara noastră. Crosul anului este o iniţiativă extraordinară, care a implicat foarte mulţi participanţi. Promisiunea că Petrom va trasa cîte un metru de pistă pentru biciclişti pentru fiecare participant la cros a însemnat însă desenarea unor linii inutile verzi prin parcuri. Acelea nu sunt piste şi nici nu încurajează în vreun fel pedalarea în oraş. Mi s-a părut o campanie de ochii lumii.

Nici tombola Coca-Cola nu m-a impresionat. Aşa cum spunea şi Ariel, n-am văzut pe străzi bicicletele roşii donate de companie, ceea ce înseamnă că participanţii nu sunt biciclişti de fapt şi nici Coca-Cola nu a făcut mare lucru pentru a-i îndemna mai mult să devină. Mi-aş fi dorit un concurs bazat pe originalitate şi talent, nu doar pe noroc. Mai multă atenţie, deci…

3. Ce aşteptări ai de la companii în privinţa responsabilităţii sociale pentru 2011?

Evident, eu mi-aş dori să se implice NUMAI în promovarea bicicletei şi a transportului în comun, dar îmi dau seama că mai există sute de cauze care să merite implicare şi cheltuială. Cea mai mare dorinţă este să existe o comunicare mai bună între companii şi bloggeri şi public în general. De multe ori, mi se pare că responsabilitatea socială este o corvoadă pentru PR-iştii din companiile mari sau pentru şefi. Ar fi frumos ca activităţile CSR să se deruleze firesc, fără tensiuni între companii şi beneficiari.

4. Ce eşti dispus să faci pentru a le stimula pe companii să fie mai responsabile în 2011?

Nu în puţine cazuri am ales serviciile unei companii pe baza implicării sale în societate. Mi se pare normal să colaborăm, să încurajez o anumită companie să continue, cumpărîndu-i sau închiriindu-i serviciile. Aş fi dispus să le vorbesc cunoscuţilor, prietenilor, despre activităţile CSR care-mi plac, implicit lăudînd companiile care le derulează.

Voi scrie în continuare aici sau la Bicla.ro despre activităţile menite să readucă bicicleta în oraş, printre maşini şi în rastele în faţa sediilor.

Nu-i așa că merită distribuit articolul?

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *