(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)
Ah, n-am putut fi prezent la GPeC Summit – noiembrie 2015 și la Festivitatea de Premiere de ieri. A fost ediția aniversară: de 10 ani, Andrei Radu și oamenii pe care i-a atras în jurul lui…
- organizează conferințe cu invitați străini de marcă – GPeC Summit;
- îndeamnă magazinele online românești să se întreacă – Competiția GPeC;
- aduc magazine, firme de curierat și alte companii din domeniu într-un spațiu comun – GPeC Expo;
- intermediază afaceri și oferă ocazia încheierii de contracte – GPeC Investment Day;
- mixează cunoștințe și distracție la munte – Școala de Vară GPeC.
Dar am stat ieri cu ochii pe ecran, am monitorizat social media (mulțumim, Zelist, pentru live wall!), am strîns date și informații, am văzut fotografiile făcute de Lucian și de Alin. Cîștigătorii din competiție i-ați aflat deja, despre broșurica istorică plină de cifre din ultimii 10 ani v-am zis, așa că dau cuvîntul comunicatului de presă post-eveniment:
A zecea ediție a Galei Premiilor eCommerce (GPeC) s-a desfășurat pe 24 noiembrie și a reunit peste 700 de reprezentanţi ai companiilor de top autohtone şi internaţionale. Cel mai important eveniment anual dedicat comerțului online din România a început dimineață și s-a terminat aproape de orele 22:00, cu gala de premiere a celor mai performanți jucători din piață.
Date despre comerțul electronic românesc comunicate la GPeC Summit
- Între 2014 și 2015 s-a înregistrat o creștere mare a volumului de vânzări de Black Friday, de la 9 milioane de lei la 15 milioane de lei, conform lui Dorin Boerescu, director 2Parale;
- Etienne Bostsarron, vicepreședinte Orange pentru New Customer Relationships Orange, a explicat de ce mobile commerce e deja viitorul: în medie, în 2014, în fiecare casă din Europa și SUA se regăseau cinci dispozitive, iar 60% din utilizatori au telefoane inteligente și au declarat că iau telefonul peste tot cu ei; 90% din veniturile Facebook sunt de pe dispozitive mobile, iar 80% din călătoriile de cumpărare încep prin căutări online pe diferite platforme;
- Iulian Stanciu, director eMAG, susține că piața de retail adresată e de 20 de miliarde de dolari și estimează cheltuieli ale grupului țintă de 14 miliarde de dolari, cu cheltuieli aproximative pentru cumpărătorii online de 9,1 miliarde de dolari. Cu două zile înainte de Black Friday, 150.000 de persoane au instalat aplicația eMAG.
Bun, păi… inspirăm, expirăm și pregătim GPeC 2016, ca la Oscar-uri, nu-i așa?