DOCUMENTAR “SEO: The Movie” sau povestea cursei pentru a fi primul în pagina de rezultate ale căutărilor


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 minute)

Mai ții minte vremea cînd puteai pune vreo 5.000 de cuvinte cheie în codul HTML al site-ului tău sau al clientului, fără ca Google să te penalizeze? Știi că atributul no-follow nu a fost acceptat de la început? Îți amintești de vremea cînd aveai rezultate diferite pe motorul de căutare Yahoo față de Lycos sau AskJeeves?

Dacă lucrurile de mai sus te fac să tresari, înseamnă că ai trăit în vremea cînd Search Engine Optimization (SEO) era doar un zvon și era considerat de mulți un moft. “SEO: The Movie” spune povestea începuturilor unui domeniu în care s-au cîștigat mulți bani, s-au cheltuit averi, s-au produs răsturnări de situație.

Filmul este construit în jurul celor mai mari personalități din domeniu, care vin cu povești incredibile. De exemplu, la un moment dat Google a închiriat penthouse-ul lui Hugh Hefner cu 200.000 de dolari pentru o seară, pentru un eveniment la care a invitat sute de persoane. Sau, uneori unele forumuri aveau ranking mai mare decît paginile de produs propriu-zise. Sau cum era toată lumea speriată (și încă mai este) de cel mai nou update de la Google, care dădea peste cap munca de 2-3 ani de SEO a specialiștilor.

Poveștile sunt spuse de figuri de legendă ale SEO-ului timpuriu:

  • Danny Sullivan
  • Rand Fishkin
  • Jill Whalen
  • Brett Tabke
  • Rae Hoffman
  • Barry Schwartz

Filmul este narat, produs și regizat de John Lincoln (CEO Ignite Visibility).

Alte apariții de vază:

  • John Muller
  • Maile Ohye
  • Aleyda Solis
  • Cindy Krum
  • Will Reynolds
  • Brian Dean
  • Michael King
  • Bruce Clay
  • Loren Baker
  • Eric Ward
  • Cyrus Shepard
  • Bill Slawski
  • Garry Grant
  • Chris Sherman
  • Jim Boykin
  • Shawn Hogan
  • Mike Graham
  • Eric Enge

Vei auzi în film despre site-uri, platforme și provideri precum: Search Engine Watch, Moz, SEM Rush, Conductor, Spy Fu, Rio SEO, Ahrefs, Majestic.

Lansat în 20 iunie, documentarul “SEO: The Movie” acoperă perioada de glorie a Internetului mondial, cînd se vorbea despre SEO de tip “black hat” și “white hat”, ca în hacking, cînd cei mai mici specialiști și programatori se luptau cu giganții rețelei, în încercarea de a face unele site-uri să fie cît mai sus în paginile cu rezultatele căutărilor. Era perioada în care motoarele de căutare își țineau algoritmii secreți, cînd era puternic cel care înțelegea cum funcționează Google, cînd rege era desktop-ul, și nu mobilul.

Ultima parte a documentarului vine cu unele “viziuni” ale cîtorva interlocutori, în ceea ce privește viitorul SEO-ului, din care am reținut:

  • Există riscul ca volumul căutărilor să scadă din cauza sistemelor inteligente de astăzi și a dezvoltării căutării prin voce;
  • Va conta orice loc în care vei folosi marketing: SEO, mobil, Web, social media;
  • Nu este niciodată prea tîrziu să înveți SEO, pentru că industria aceasta este în continuă schimbare;
  • Oamenii vor căuta mereu ceva online, indiferent de instrumentele folosite.

Vezi “SEO: The Movie” pe Youtube

Nu-i așa că merită distribuit articolul?

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *