Ringier lanseaza ziarul gratuit Compact 3


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 5 min)

Free Image Hosting at www.ImageShack.us1 mai 2006, Bucureşti – Preluând modelul de succes al cotidianelor gratuite, model consacrat deja în Europa, Ringier România lansează mâine, 02 mai în Bucureşti primul ziar de calitate distribuit gratuit. COMPACT, o inovaţie în segmentul cotidianelor, va apărea zilnic, de luni până vineri, într-un tiraj de 150.000 de exemplare, pentru care se estimează 300.000 de cititori.

COMPACT este realizat de o echipă formată din 30 de profesionisti si conceput pentru a fi citit dimineaţa, in timpul călătoriei cu mijloacele de transport în comun. Ziarul este tipărit în format compact, are 16 pagini color, cu toate ştirile importante ale zilei, prezentate pe scurt. COMPACT se adresează unui public tânăr, activ, din mediul urban, cu vârste cuprinse între 15 şi 30 ani, care doreşte să fie tinut la curent cu toate noutatile locale, naţionale şi internaţionale. COMPACT are un layout pe cât de simplu, pe atât de modern, potrivit gusturilor publicului său ţintă.

COMPACT raportează zilnic, in mod echilibrat, rapid şi credibil, cu privire la toate ştirile importante. COMPACT îşi informează cititorii într-o manieră şi într-un format care le sunt familiare, date fiind mediile acestora preferate de comunicare: internetul, radioul sau televiziunea. Structura editorială a ziarului COMPACT va acoperi pe scurt toate domeniile de interes: intern, internaţional, economie sau people. Pagini speciale vor fi dedicate unor domenii de interes pentru publicul ţintă.

„COMPACT are o echipă editorială tânără, ceea ce ne ajută să întelegem nevoile şi preferinţele celor pentru care scriem. Noi îi vizăm prin cotidianul nostru pe aceia care pâna acum nu citeau in mod frecvent ziare. Pe de altă parte, este o mare provocare să realizezi în fiecare zi cea mai bună selecţie de ştiri şi să le relatezi pe scurt. Avem totuşi un reper important in acest sens, ziarul gratuit lansat de Ringier anul trecut, la Praga – “24 Hodin”.’ – Laurenţiu Ciocăzanu, redactor-Şef.

Toate exemplarele COMPACT vor fi distribuite în Bucureşti, în reţeaua mijloacelor de transport în comun. Asftel, COMPACT va avea peste 230 de puncte de distribuţie fixe, cu suporturi speciale, portocalii, care poartă sigla COMPACT şi de unde bucureştenii îşi pot lua zilnic ziarul gratuit pentru a-l citi pe drumul spre locul de muncă, spre şcoală etc. Distribuţia va fi susţinută şi de echipe de tineri care vor oferi cotidianul trecătorilor. Punctul maximal al traficului de dimineaţă se situează între orele 7:00 şi 8:30; COMPACT va fi disponibil mai ales în acest interval, pentru că este de aşteptat ca publicul vizat de COMPACT să circule cu precădere între aceste ore.

COMPACT se adresează deopotrivă bărbaţilor şi femeilor din mediul urban, cu vârste cuprinse între 15 şi 30 de ani. Cititorii vizaţi de COMPACT, atât prin format şi conţinut, cât şi prin canalele de distribuţie, ar putea fi descrişi ca educaţi, ambiţioşi, cu un viitor promiţător; ei se adaptează uşor, sunt atraşi de curentele noi, de mărci şi le place să iasă des în oraş.

“La începutul noului mileniu, lansarea cotidianelor gratuite a devenit un nou curent în întreaga lume. Într-o epocă a informaţiei disponibile gratuit pe internet, segmentul reprezentat de către tineri este mai greu de atras prin intermediul mediilor de comunicare clasice, dar, în acelaşi timp, este una dintre cele mai atractive ţinte pentru industria de publicitate. Experienţa din alte ţări a dovedit faptul că ziarele gratuite au posibilitatea de a capta exact atenţia acestor tineri, care nu sunt încă cititori de ziar. Am mare încredere în faptul că piaţa românească este pregătită în momentul acesta pentru acest concept nou. Şi Ringier are potenţialul de a răspunde acestei nevoi.” – Marco Stettler, Director Executiv COMPACT

Directorul General al Ringier România, Thomas Landolt, a declarat la lansarea noului titlu Ringier:

“Lansarea unui ziar gratuit în România este un pas natural pentru Ringier în vederea consolidăriii portofoliului său. Ringier are experienţa internaţională necesară, iar alte pieţe din Europa au adus dovezi concrete că acest segment de publicaţii are un viitor promiţător. Ringier a hotărât să profite de această oportunitate prin exploatarea categoriei în creştere la nivel internaţional de cotidiane gratuite. Avem o echipă extraordinară de profesionişti şi din punct de vedere managerial, şi din punct de vedere editorial. Marco Stettler, Directorul Executiv al ziarului COMPACT, lucrează de mulţi ani în industria media; printre altele, el a lucrat pentru o publicaţie similară de succes în Italia. Lauren]iu Cioc`zanu, Redactorul-{ef, este un binecunoscut jurnalist român. |n perioada 2000–2006, Laurenţiu a făcut parte din echipa de conducere a ziarului Evenimentul zilei, unde a deţinut funcţiile de Redactor-şef adjunct şi Editor coordonator; iar până în 2000 a lucrat la biroul din Bucureşti al BBC World Service.”


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

3 gânduri despre “Ringier lanseaza ziarul gratuit Compact

  • mihai

    Acum vreo 5 ani aparuse Metro, cam copie dupa un ziar din UK. Acelasi format, aceleasi tipuri de stiri etc. Lumea nu a gustat foarte mult, nu stiu de ce. Sper ca noul ziar Compact sa fie diferit si sa fie citit. Doar sa nu fie plin de reclama ca… e plictisitor.

  • George Hari Popescu

    Ba ar fi foarte bine să fie plin de reclame, ca să poată apărea. Oricum, de cînd colaborez cu Ringier, ştiu că mereu se măreşte conţinutul editorial atunci cînd e mai multă publicitate în ziar.

  • Andreea Mira

    E foarte bine ca apare din nou o publicatie gratuita tip cotidian, imi aduc aminte ca atunci cand exista „Metro” (pe care il aminteste si mihai) avea mare succes in metrou, era chiar batalie la standurile de distributie. Ceea ce este cel mai important cred eu este ca oamenii care in mod curent nu isi permit sau nu obisnuiesc sa isi cumpere un ziar in fiecare zi pot beneficia de aceasta publicatie – poate devin si romanii mai informati (nu neaparat mai „culturalizati”), dar macar sa sie pe ce lume traiesc!
    Cat despre publicitate, e normal sa existe, ca de aceea este gratuit.
    Un lucru la care ma gandesc este un posibil proces de „canibalizare” in cadrul trustului Ringier: cei pe care ii vedeam dimineata citind in metrou Libertatea poate vor renunta, in parte, in favoarea ziarului Compact!