(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)
Redacţiile de presă ale ziarelor europene se schimbă, publicaţiile au un nou suflu, cititorii au discernămînt şi Internetul se îmbină firesc cu ediţiile tipărite.
La European Newspaper Congress de la Viena, au fost evidenţiate inovaţiile anului trecut în materie de design de presă şi au fost trasate tendinţele pentru 2008. Una dintre acestea este încercarea de a merge cu design-ul de cotidian către cel de săptămînal.
Deşi la eveniment au fost prezenţi destui designer-i cu state vechi în profesie, cele mai importante schimbări le-au făcut artiştii grafici tineri, conectaţi probabil mai mult la era digitală decît colegii lor crescuţi şi educaţi în era tiparului. Cu toate acestea, cam toţi au fost de acord asupra unui lucru: nu poate exista un produs de presă bun doar graţie design-ului şi „clenciurilor” vizuale, tot conţinutul este cel care face diferenţa.
Mai pe larg, în articolele de la Euractiv şi Hotnews:
Estimare Die Welt: în şapte ani, ziarele online vor câştiga din publicitate la fel ca cele tipărite
Două publicaţii româneşti în topul european al designului de presă
Două publicaţii româneşti – premiate la European Newspaper Award (design şi concept)
Mda, pe-afara media are centri de influenta ci nu este un fel de molusca in care fiecare particula incearca sa o copieze pe cea de langa.