Unde sunt perlele de altădată de la licenţă? 6


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

Cele cîteva ore petrecute astăzi aplecat asupra lucrărilor de la examenul de licenţă m-au făcut nostalgic. Unde sunt şuvoaiele de perle din lucrări de pe timpuri?

Problema astăzi nu este că nu mai sunt perle, ci că ele sunt dizolvate într-o mediocritate disperată a textelor. Parcurgînd lucrările agramate, cu exprimări puerile, lipsite de conexiuni logice sau argumente academice, nu-ţi mai arde de cules perle.

Perlele de astăzi nu mai pot fi amuzante, din moment ce ideea de examen este bagatelizată, învăţatul a devenit un comportament aberant şi respectul pentru profesori este doar o expresie desuetă.

Mi-au atras însă atenţia astăzi cîteva fraze măiestre:

Blogul este un instrument foarte plăcut de motoarele de căutare.

Un mare dezavantaj al blogului este că nu e accesibil tuturor.

Din ce în ce mai mulți oameni devin addicted to Internet.

Dezavantajul blogului este  că au acces la el doar cei care au acces la Internet.

Blogul dă posibilitatea să vorbeşti despre ce vrei și cînd vrei, comunicarea e ascunsă.

Prin utilizarea blogului, timpul se comprimă și se pot îndeplini mai multe task-uri în timp util.

Internetul este o puternică dovadă a faptului că lumea este într-o continuă dezvoltare. Lumea, dar mai ales reprezentările ei.

Mici concluzii în urma lecturii:

  • absolvenţii consideră că au multimedia şi Internetul la degetul mic şi confundă folosirea zilnică a unor instrumente tehnologice cu o conceptualizare ce ar putea servi drept conţinut la subiectele specifice de la licenţă
  • greşelile gramaticale sunt interiorizate, ar trebui poate o lobotomie pentru a scoate din minţile unora exprimările schiloade
  • ani şi ani de studiu nu i-au putut duce pe studenţi la o concluzie firească: discursul de la terasă, cînd ieşim cu băieţii la bere, nu este potrivit unei lucrări de licenţă

Vor fi note foarte mici şi în acest an, la licenţă. Evident, vina este integral a profesorilor, ei au ceva personal împotriva studenţilor, comportamentul lor faţă de absolvenţi este doar exprimarea unor frustrări. În nici un caz nu este vina loazei care nu ştie nici cum să înveţe, nici ce să înveţe, nici de ce să înveţe.

Să defilăm mai departe, că ţara asta nu se construieşte singură!


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

6 gânduri despre “Unde sunt perlele de altădată de la licenţă?

  • gadjodillo

    …dezavantajul ziarului e ca costa bani si, in general, nu e accesibil daca esti inchis in pivnita, iar dezavantajul televiziunii e ca iti trebuie atit televizor, cit si cablu sau o furculita sa o infigi in spate, acolo unde ar trebui sa intre semnalul, al dreacu’…

  • Andreea

    Of, George, totul este atat de relativ! Pe de o parte, iti dau dreptate – studentii nu aloca suficient timp studiului academic (si profesorii nu taxeaza la timp lacunele) -, dar pe de alta parte vorbim despre studenti carora li se spune, timp de 3 ani, sa renunte la limbajul „bolovanos”, sa scrie simplu, pe intelesul „lu’ tanti Mitza”. Bineinteles, simplu si nu stupid. Simplu si corect, respectand normele de exprimare.

    Da, studentii de la Drept deprind un limbaj juridic, insa nu doar citind bibliografie – este limbajul in care li se preda, limbajul pe care il utilizeaza atunci cand isi fac practica si, evident, limbajul in care isi sustin licenta.

    O spun si am mai spus-o: vina profesorilor este aceea ca le permit acestor studenti sa promoveze si sa ajunga sa isi sustina licenta; vina profesorilor este ca prefera testele grila in locul examenelor de sinteza; vina profesorilor este ca evita total examenele orale (stiu faimoasa scuza a „transparentei”, dar este exagerata); vina profesorilor este ca nu permit, pe langa examenul teoretic, si sustinerea unei teze de licenta. Poate ca nu toti ar face o lucrare originala, muncita in biblioteca nopti de-a randul, dar pentru cei care ar incerca ar fi un excelent exercitiu al limbajului academic, nu?

    Vina studentului este ca nu invata, ca nu are preocupari academice, ca face o facultate doar de dragul diplomei. Bun, de acord! Dar de ce este permis acest lucru??

    Am fost si eu o loaza ca toate celelalte, n-am stat cu burta pe carte, n-am tocit bibliografiile dn scoarta in scoarta, am citit ce mi-a placut, ce m-a interesat, de multe ori in paralel cu ce mi se recomanda la facultate. Dar m-a uimit mereu toleranta si indulgenta aratate de profesori in toti cei 3 ani de facultate. Dupa parerea mea, examenul de admitere si cel de licenta au standarde mult prea ridicate, raportate la standardele examenelor dintre ele.

  • Andrei Ciubotariu

    Am scris și eu pe blog un post numit O idee de facultate, în care arată cum ar trebui să fie o facultate din prisma unui fost student care se confruntă cu spațiul muncii, acum după absolvire. Câte aberații mi-au fost predate de profesori care își citeau cursul de pe foi și ce fel de examene au fost în cei 4 ani. Cred că am dat mai multe examene orale decât cei de la litere, eu fiind la electronică.

  • bedexe

    si vor promova, vor lua licenta si vor deveni „oameni cu facultate” , desi nici macar corect gramatical nu stiu sa scrie .

    ne mai miram ca presa e jegoasa.

    nu numai la noi si in alte parti – inclusiv bloomberg si altii „renumiti” care s-au vandut pt 100 k $ la Gold Corp (rosia montana).