(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)
Prima oară am văzut la Lille un metrou fără conductor. Mi se părea cam ciudat să vină mașinăria pe roți fără un nene în față care să apese pe butoane sau să învîrtă din volan. Erau niște uși de sticlă la fiecare peron, care se deschideau odată cu cele ale metroului.
Metroul din Copenhaga e la fel. Dacă ai rău de tren, poți sta în față, să vezi drumul la suprafață sau tunelul cu multe curbe la stînga și la dreapta. Metroul de acolo merge în suburbii. Cică în 23 de minute faci un traseu întreg. Așa este și cu drumul de la aeroport în oraș.
Ia priviți cum merge lin micuțul:
httpvh://www.youtube.com/watch?v=NEiZDNFjf3g
Mi se pare interesant că nu prea există angajați la vedere la metrou. Pe peron și în vagoane vezi doar uneori controlori. În rest, el merge de unul singur, tu îți iei bilet de unul singur…
[box type=”info” style=”rounded” border=”full”]Bicicletele sunt acceptate în metrou în afara orelor de vîrf și trebuie să cumperi un bilet special. În rest, biletele sunt scumpe, dar sunt pe zone diferite și au un termen de valabilitate. De exemplu, dacă iei un bilet pentru 4 zone, poți călători 90 de minute. Deci îți poți face cumpărăturile și reintra la metrou cu același bilet.
Cam asa era si sistemul metrou-tren din Hamburg :)