(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)
Recently, a commission appointed by the Ministry of Education, evaluated the distance learning programs in all universities. One of their complaints: there are too many meetings with students! So, the distance learning education should be distant.
But what are the alternatives? In Western schools, distance education means good, functional online portals, built for the teachers and students to keep in touch and communicate. What is the Romanian Ministry of Education offering? A beautiful square zero!
The CREDIS portal should have been the main engine for the distance learning education in the University of Bucharest. It is now just an empty template, with some pages waiting to be filled in. The administrations around University’s departments are now collecting data from students and teachers to create the accounts. But the university year has started 4 weeks ago and it’s just useless now to do that.
Distance education in Romania started on the wrong foot, some years ago. Distance education was originally designed for people who already have a job but who want to further educate themselves, not for undergraduate students. Also, there are no original materials designed for the DL students, the teachers are using the same 20-page course materials they drafted 5 years ago.
And no, our EU membership will not change anything in this field.
Am avut azi curs cu dumneavoastra :D si pot sa spun sincer k e singurul curs la care nu imi venea sa adorm pe scaun.E adevarat imi plac calculatoarele si tot ce tine de tehnologie..Chestia cu intalnitul prea des..mi se pare o aberatie.Mie personal imi e f greu sa invat si sa imi fac temele pt tutorate de una singura.Pur si simplu sunt chestii pe care nu pot sa le pricep.Cand iti explica cineva e mult mai usor.Personal mi`ar fi plaut sa fie intalnirile mai dese de o data pe luna.Nu e timp fizic pentru un profesor sa explice tot materialul cuprins intr-un tutorat intr`o ora si jumatate pe luna :( Cred ca o sa vin si pe la cursurile la zi cand pot..poate mai prind cate ceva…
Întîlnirile noastre lunare ţin locul unui portal bun. Discuţiile, nelămuririle, întrebările şi răspunsurile, totul ar fi trebuit să se desfăşoare online. Participarea la cursurile de la zi ar fi fost un supliment.
Un minister incompetent al Educaţiei trebuie să-şi manifeste lipsa de abilităţi în toate modurile posibile. Ne dăm mari cu olimpici, genii ale matematicii, dar nu suntem în stare să construim o amărîtă de bază de date online, de care să beneficieze studenţii şi profesorii de la ID.
poate ca ar fi bine ca facultatile sa nu mai astepte in van ajutor din partea ministerului si sa rezolve aceasta problema. din taxele de la cativa elevi ar putea plati pe cineva sa se ocupe de asa un portal.daca o facultate ar lua intiativa poate ca si altele ar face la fel macar ca sa atraga mai multi studenti daca nu pentru mai multa eficienta.
si ca sa asteptam de la EU sa ne rezolve toate problemele e din nou gresit.
La centrul CREDIS lucrează persoane plătite să creeze şi să menţină acel portal. CREDIS este separat de universitate, deşi lucrează pentru ea. Facultatea plăteşte o mare parte din taxe la acest centru. Pe de altă parte, facultatea nu are bani şi responsabilitatea de a crea un astfel de portal (bază de date, administratori, training etc.). CREDIS a fost creat în acest scop.
Dar portalul este partea vizibilă a iceberg-ului.
Portaluri, portaluri. Oricum ministerul nu are echipa necesara pentru a creea un set de portaluri bune de folosit. Iar acel „portal” Credis, in termeni pur tehnologici, [User Interface/Design] nu e portal.
Even the lamest web-designer would laugh at Credis and its idea of a „portal”. Ya right.