Pot folosi contactele profesionale pentru spam? 9


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

E ca şi cum ai încerca sa vinzi o cratiţă de la Zepter sau un parfum de la Avon la prieteni. E ca şi cum ai merge prin blocuri cu covoare pe umăr, încercînd să le bagi pe gît oamenilor. Este o dovadă de lipsă de profesionalism şi un semn că suntem departe de o comunicare online care să respecte nişte reguli de netiquette despre care ne batem cu pumnul în piept.

CAZUL 1

O vedetă din muzică şi antreprenoriat online concurează la emisiunea aia TV penibilă cu dansuri şi lacrimi de crocodil. Bravo lui, să fie sănătos, dar ce legătură are site-ul cu muzică cu participarea lui? Sunt două faţete diferite ale activităţii lui. Dar omul a trimis un spam-email tuturor abonaţilor la newsletterul site-ului, în care ne îndemna să-l susţinem prin voturi în emisiunea respectivă, lucru despre care au scris şi alţi bloggeri. Tocmai el, cel care se luptă pentru instituirea unor standarde în comunicarea online de la noi. Şi tocmai el, care acum cîteva luni mă admonesta pe Twitter că trimit prea multe mesaje, asta după ce el rugase lumea să-i dea feedback pe Twitter despre mega-site-ul lui. Marchez newsletterul respectiv drept spam, pentru că funcţia de dezabonare de pe site nu funcţionează.

CAZUL 2

O angajată de la o mare agenţie de PR, cu nume de tipul Ăla & Ăla, trimite un e-mail în care mă îndeamnă să intru pe blogul ei. Prost ce sunt, intru şi constat că nu are nici o legătură cu activitatea de jurnalist sau de PRist. Cînd o întreb care e treaba, îmi spune că a trimis numai unora aleşi pe sprînceană. Dar a făcut asta de pe contul de la serviciu, e-mailul avea semnătura oficială în subsol, adresele folosite erau colectate în scop de PR. Iar mesajul a venit după ce mult timp nu mai primisem nimic de la ei, de mă întrebam dacă nu au dat faliment. Stimată agenţie, nu-mi mai trimiteţi deloc mesaje, e mai bine!

CAZUL 3

O altă agenţie de PR îmi trimite o informaţie despre un concert. Îi zic să nu mai facă spam, pentru că nu am nici o legătură cu agenţia aia şi nici nu scriu despre concerte. Îmi răspunde să mă dezabonez, că asta e o informaţie de presă oricum. Păi nu m-am abonat niciodată şi eu ştiam că nu trimiţi tuturor jurnaliştilor informaţii despre orice eveniment, ci te uiţi şi tu în Excel-ul ăla, să vezi despre ce scrie fiecare la ziar, ca să ştii ce l-ar interesa.

Profesionalism în comunicarea online? Da, dacă şefii şi-ar face datoria (asta în ideea că şefii ăstora sunt mai de doamne-ajută), dacă selecţia de personal s-ar face riguros, dacă s-ar aplica sancţiuni interne şi dacă jurnaliştii ar deschide gura cînd se mai întîmplă din astea, uitînd puţin de cadourile de la evenimentele de presă.

Abonează-te
Anunță-mă cînd apar
guest

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

9 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
gazutza

Nu au facut FJSC-ul domnule profesor. Sau daca l-au facut, le-a trecut pe langa ureche:). Nici cursuri de comunicare online….jurnalism online…PR online…

George Hari

Şi la ce curs la FJSC ţi se spune că nu e etic să-ţi foloseşti contactele profesionale în scopuri personale, online?

gazutza

Sincer m-ati prins. Dar sigur pe undeva se vorbeste despre regulile de trimitere a unor mailuri. Daca nu…atunci despre persoanele care trebuie sa primeasca mesajul tau. Asta tin si eu minte ca trebuie sa ne facem o agenda de presa si mereu cand dam un comunicat dam numai persoanelor din aria noastra de influenta. Adica nu prezentam o masina unei reviste de femei (decat daca e pt femei:)

Ovidiu

De acord cu tine mai ales la punctul 1. :)

Monisha

Cred ca depinde foarte mult de scopul pentru care folosesti contactele personale, insa, ca principiu, sustin ca trebuie ai blazon si creier pentru o detasare clara fata de institutia pentru care lucrezi. Nu sustin astfel de practici insa, daca ma gandesc mai bine, chiar daca iti faci campanie sau promovezi un produs, tot vei fi asociat cu modul in care ai fost cunoscut sau cu institutia la care lucrezi. Respectiv, in cazul piaristilor, cred ca esti de acord cu mine Hari cand spun ca nu intri in contact cu oameni din asemenea domenii decat, foarte rar, intamplator. Daca nu ma… Read more »

George Hari

Să fie clar: nu ţine de scopul pentru care foloseşti contactele. Pur şi simplu NU FOLOSEŞTI CONTACTELE PROFESIONALE ÎN SCOPURI PERSONALE! Poate să-ţi fie prieteni oamenii ăia, poate crezi că le vei spune lucruri extraordinare, nu contează. Eşti profesionist şi te abţii.

Monisha

Cel mai elocvent exemplu legat de folosirea contactelor profesionale in scopuri personale este legat de campaniile de imagine. Din punctul meu de vedere, in momentul in care, de exemplu, ai renuntat sa mai activezi intr-un domeniu si vrei sa intri in politica si chiar intentionezi sa ai un program logic care sa fie sustinut, trebuie sa ai pareri pro si contra. Te lansezi ca independent, insa cunosti jurnalistii din domeniul politic care ti-ar putea da cateva directii si atunci ii contactezi mai intai pentru o evaluare, deci in scop personal, si decizi daca mergi mai departe. Se practica cu succes… Read more »

lovingvama

Păi parcă eraţi amic cu vedeta, de i-aţi luat interviu pe messengereanu. :)

George Hari

I-am luat interviu şi lui Sean Maloney, boss-ul de la Intel, dar nu sunt amic cu el.