Ciclopromenada nocturnă 3 în Adevărul – magazin de duminică 11


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

Aşa se face jurnalismul: reporterul (în acest caz, reportera, adică Maria Bercea, absolventă FJSC) merge pe teren, eventual intră în comunitate şi participă (în acest caz pedalează), dar cu o mînă mai şi notează şi trebuie să mai fie şi atent la detaliile care dau savoare articolului.

Maria a mers cu noi pe traseul Ciclopromenadei nocturne 3, a vorbit cu unii participanţi dintre cei aproximativ 400 de biciclişti, a stat cu noi după plimbare, a notat şi a ieşit acest articol de două pagini din Adevărul – magazin de duminică pe care-l găsiţi în această dimineaţă la chioşcuri.

Cîteva citate din articol:

Câţiva purtau costume colorate şi pantaloni cu întărituri, alţii aveau chiar veste galben-fosforescent şi căşti de protecţie, dar cei mai mulţi veniseră în tricouri, înarmaţi cu voie bună şi gata să-şi chinuiască picioarele şi să-şi tăbăcească fundurile pe şeile unor biciclete de oraş pentru a parcurge un traseu de peste 22 de kilometri.

Mulţimea porneşte din nou, iar Dinu Lazăr, un fotograf de 54 de ani care călăreşte o bicicletă micuţă, „de transport intraurban”, ce se face cât o geantă şi încape uşor sub biroul de la serviciu, pedalează alături de alte sute de persoane. Alura lui masivă contrastează cu dimensiunea redusă a bicicletei cu care parcurge 3.000-3.500 de kilometri pe an.

„Bună seara, bună seara, ce manifestare este?”, se interesează curioasă o doamnă pe Bulevardul Nerva Traian, iar un bărbat întreabă de la volan: „Pentru cine mergeţi voi aici? Măcar vă plăteşte?”

Şi pentru ca treaba să fie profesionistă până la capăt, o parte dintre fotografiile făcute de Lucian Creţu de pe motocicletă în acea noaptea şi care n-au încăput în varianta tipărită sunt într-o galerie foto separată pe site-ul Adevărului. Iar oamenii au pus şi o hartă cu traseul parcurs în noaptea de 11 spre 12 septembrie.

Iată însă şi o altă galerie, cu imagini inedite, nepublicate în presă şi nici online până acum, realizate tot de Lucian Creţu (Adevărul), căruia îi mulţumesc că ne-a însoţit.

[nggallery id=13]

Mulţumesc şi editorului suplimentului şi editorului foto ;-) , se vede şi munca lor la articol, pot spune asta după ce am colaborat cu cîţiva editori în scurta mea experienţă jurnalistică.


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

11 gânduri despre “Ciclopromenada nocturnă 3 în Adevărul – magazin de duminică

  • George Hari

    Anka, nu treaba cu casca mă preocupă pe mine, pentru că nu e prevăzută de Codul rutier. Dar următoarele sunt:


    Art.53. – Autorităţile publice locale, cu autorizaţia administratorului drumului public şi cu avizul poliţiei rutiere sau la solicitarea acesteia, sunt obligate să ia măsuri pentru realizarea de amenajări rutiere destinate circulaţiei pietonilor, bicicliştilor, vehiculelor cu tracţiune animală şi calmării traficului, semnalizate corespunzător, în apropierea unităţilor de învăţământ, pieţelor, târgurilor, spitalelor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente.

    Art.105. – Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de către persoane juridice:

    20. neîndeplinirea obligaţiei, de către autorităţile publice locale, de a efectua amenajări rutiere destinate circulaţiei pietonilor, bicicliştilor, vehiculelor cu tracţiune animală şi calmării traficului, precum şi nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare a acestora.

    Art.128. – (1) Autorităţile administraţiei publice locale au următoarele atribuţii:

    e) iau măsuri pentru amenajarea de trotuare şi drumuri laterale pentru circulaţia pietonilor, vehiculelor cu tracţiune animală, a tractoarelor, de piste pentru biciclete, precum şi de benzi destinate exclusiv transportului public de persoane pe drumurile pe care le administrează, cu avizul poliţiei rutiere.


    Anka, eu mă voi declara mulţumit cînd în Bucureşti pietonii vor putea merge pe trotuare. Sau hai, şi mai puţin, cînd vor exista trotuare! Apoi trecem la cască (deşi eu o port şi acum pentru că mă apără, cred).

  • Marian

    Eu zic sa aveti grija. Duduia Anka vegheaza, iar la urmatoare manifestare de acest fel, cei fara casti vor fi retinuti, iar mai apoi arestati preventiv.

  • Claudiu

    Ba e prevazuta treaba cu casca in Regulamentul de aplicare al oug 195. Treaba cu casca nu e obligatorie, se recomanda totusi. Ce ma sperie pe mine e cati biciclisti umbla fara nici un fel de lumina, nici pe fata nici pe spate si nici macar cu vreun element reflectorizant. Din masina poate fi greu sa vezi un biciclist si ziua daramite noaptea. Atunci am fost multi, eram usor de observat, dar am vazut destui biciclisti singuri noaptea. Erau aproape invizibili daca nu erau in raza vreunui felinar.

    Regulamentul spune :

    Art. 14. – În circulaţia pe drumurile publice, bicicleta trebuie să fie:

    a) prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace;

    b) prevăzută cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie;

    c) dotată cu sistem de avertizare sonoră; se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor;

    d) echipată în faţă cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;

    e) echipată cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor.

    Conform art. 101 alin (1), pct. 8 din oug 195 nerespectarea normelor privind circulaţia bicicletelor şi mopedelor se sanctioneaza cu 6-8 puncte de amenda (1 pct amenda = 10% din salariul minim). Inca n-am auzit de biciclisti amendati si nici nu cred ca voi auzi prea curand.

    Mai sunt si alte chestiuni care sunt interzise si nu se respecta de catre biciclisti(vezi art. 161 din sectiunea a 4-a a regulamentului http://www.politiaromana.ro/dpr/regulament.htm ). Nu doar administratia locala e cea care nu respecta regulile.

  • George Hari

    Marian, Anka are dreptate, casca ar trebui purtată în Bucureşti chiar şi ca pieton, la halul în care e oraşul ăsta. Nu de puţine ori mi s-a întîmplat să fiu claxonat pe trotuar, cînd mergeam pe jos, pentru că gipănosul voia să avanseze şi eu, amărîtul, mergeam prea încet.

    Eu am fost cel care a deturnat discuţia, pentru a arăta că autorităţile sunt preocupate mai mult de interzicere decît de adaptarea legislaţiei şi, de ce nu, respectarea ei.

    Recomand folosirea căştii şi la Ciclopromenada nocturnă acest lucru era menţionat pe flyere şi pe site-uri.

  • George Hari

    Claudiu, purtatul căştii e recomandat, dar staţionarea maşinii pe pista de biciclete e interzisă, e o diferenţă.

    Eu am văzut biciclist amendat, dar şofer care nu cedează trecerea biciclistului când cel din urmă e pe drum pe prioritate, nu.

  • Gica Contra

    @Anka, re: „Vi se pare ca OK ca majoritatea ies in trafic, pe biciclete, fara căști de protecție și că li se permite acest lucru?”
    Dar cand zbori cu avionul de ce nu ti se da parasuta?

  • ROV

    Sunt foarte bucuros ca am (re)devenit biciclist. In primul rand fac miscare, in al doilea rand vad si simt orasul altfel, zbori dintr-un parc in altul, observi lucruri de care erai privat din goana masinii, poti ratacii pe tot felul de stradute incarcate de istorie si de arhitectura. In momentul in care va fi o retea bine pusa la punct de piste si parcari de biciclete, poate voi tine mult mai mult masiniile in garaj, folosind bicilu nu numai ptr. agrement.
    Nu in ultimul rand ma bucur pentru comunitatea ce tinde sa se formeze.
    Bafta !