(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)
La fiecare început de an, caut o metodă nouă de tip ice breaker. Aşa am învăţat eu pe cursurile de pedagogie din străinătate – studenţii din anul I trebuie motivaţi să vorbească, mai ales la primul curs de facultate din viaţa lor. Cum laboratorul PAO se nimereşte mereu printre primele, am norocul să am „marfă proaspătă” în fiecare an.
În 2009, am adoptat metoda hîrtiei igienice la studenţii de la FJSC. E simplu: le dai un sul de hîrtie şi le spui să-şi ia fiecare din el o bucată sau mai multe, fără să le spui la ce va folosi. Deja ei sunt interesaţi şi au atenţia distribuită nu doar la SMS-urile de pe telefon, ci şi la tine.
Le zici una-alta despre curs, le prezinţi silabusul şi modul de notare, apoi treci la prezentările lor. Ei nu se cunosc între ei, este o ocazie să-i facă să se descopere. În funcţie de cîte bucăţi de hîrtie a luat fiecare, trebuie să spună un lucru, două sau mai multe despre ei, în afară de prenume. Aici le intră imaginaţia în lucru, pentru că au ocazia de a spune ceva prin care colegii să-i ţină minte, ceva deosebit, original.
Mulţi s-au limitat la a spune ce liceu au absolvit, din ce oraş sunt şi altele asemenea. Au fost însă unele mărturisiri mai deosebite:
- o studentă are o şcoală de dansuri latino
- un student a spus că e nesimţit şi misogin
- o studentă a spus că e feministă
- o studentă are bicicletă cursieră şi a mers pe distanţe lungi
- mai mulţi sunt şi la teatru sau au făcut cursuri de teatru
- o studentă a spus doar că îi place Dostoievski
Şi tot aşa. Oricum, mulţi dintre ei au absolvit profile de tipul mate-info, mate-fizică, informatică pură („ştiinţe fixe”, cum spunea un student), au atestate peste atesate, dar invariabil au spus că sunt la genunchiul broaştei în materie de cunoaştere a calculatorului la nivel practic (Word, Power Point, editare foto etc.). Asta arată că, la liceu, cîinii latră şi caravana trece (de fapt stă, pentru că profii tot Pascal şi Fox Pro fac).
Un articol care mi-a inseninat seara si care ma duce cu gandul la tot felul de executii creative. Daca o sa fac vreodata una, facem 50/50 :P
Nu te entuziasma atît, că doar nu e ideea mea originală, e luată de la Teach-Nology. Chiar credeai că un român poate inventa ceva? Ha :-)
Pai am mai vazut ideea, dar nu folosita in pedagogie :P
Chestia e ca pica bine si pe un proiect de la agentie dar nu ar accepta in vecii vecilor clientul :P
M-am inselat, n-a respins executia….a schimbat tot brieful, strategia si directia creativa.Go Romania !
Sunt unul dintre cei care a primit hârtie igienică și mi-a plăcut mult ideea pentru că vrând nevrând, fiecare trebuia să spună câte ceva despre el, chiar și aceia ca mine cărora nu le place să vorbească despre sine.
Este o metodă excelentă și m-am gândit s-o folosesc și eu. Am nevoie de copyright ?
P.S. Păstrez cele 2 bucăți de hârtie igienică întru’ amintire.
Alex, nu e copyright, vezi mai sus adresa de unde am luat ideea :-) Eu zic să foloseşti hîrtia, că vin vremuri… tulburi.
La ce teatru sunt studentii dumneavoastra? Si pe mine m-ar tenta
Cineva era la Media şi altcineva la Ecologica parca.
Interesanta noua metoda, imi amintesc cand eram eu anu 1 si ne-ati pus sa luam un ziar sau o revista in mana si sa spunem ceva despre noi, stiu ca am spus o perla buna de o blonda, dar a fost distractiv modul acesta de a ne cunoaste intre noi.
super tare metoda .si daca ia tot sulul?Ca acum chiar sunt vremuri tulburi
o metoda de invatare : http://mindmapblog.com/?p=2906