De autobuz: pilozitate excesivă şi pregătirea pentru coborîre 4


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Articol urban, mai ales de Bucureşti, că aici le facem noi pe alea nefăcute, un articol inspirat de un text al lui Alex Mihăileanu.

Transpiraţia miroase urît, dar arată că organismul funcţionează. Acest sistem cibernetic pe care-l purtăm după noi oriunde mergem devine hoit atunci cînd, conform standardelor sociale şi a ceea ce consideră oamenii ca „urît” din punct de vedere etic şi olfactiv, tinde să-şi menţină temperatura constantă. Cînd se încălzeşte excesiv, începe să transpire, ca să-şi scadă temperatura pînă la nivelul normal.

Ei bine, eu cred că RATB-ul este de vină că transpirăm şi mirosim urît. De multe ori, suntem nevoiţi să alergăm după autobuzul care tocmai a oprit în staţie, pentru că naiba ştie cînd mai prindem altul. Se ştie că Bucureştiul e singura capitală UE unde nu există un program al trecerilor prin staţii ale mijloacelor de transport în comun. Din cauza efortului şi a frecării, corpul se încălzeşte şi transpiră, iar apa în combinaţie cu alte substanţe şi ţesătura din haine tinde să „candească”. La fel se întîmplă şi cînd stăm cu anii în staţii şi nu vine autobuzul. Soarele care ne bate în cap vara sau hainele groase iarna ne fac să transpirăm.

Concluzia: am putea da RATB-ul în judecată pentru că ne face să mirosim urît. O soluţie ca să atenuăm candeala ar fi să ne epilăm din cînd în cînd în locurile esenţiale. Iar bărbaţii ar putea face cunoştinţă mai des cu duşul pentru că, hai să recunoaştem, mai multor bărbaţi le miroase gura şi le candeşte mărarul de sub braţ decît femeilor.

O altă chestiune pe care vreau să o supunem oprobriului public este faptul că mulţi călători se înghesuie la uşa autobuzului pentru a coborî cu cel puţin o staţie înainte de cea dorită. Mişcarea e însoţită de celebrul „coborîţi la prima?”, ineficient cînd cel întrebat are căştile pe urechi. Unii nici nu se aşează pe scaunul liber de lîngă ei tot de teamă să nu rămînă în autobuz.

Propun un sistem cu bonuri de ordine la urcare şi o coadă organizată la ieşire. Sau mai bine, autobuze fără scaune, ca să fim cu toţii pregătiţi oricînd de coborîre sau de incendiu.


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

4 gânduri despre “De autobuz: pilozitate excesivă şi pregătirea pentru coborîre

  • krossfire

    Sau sa incepem treptat, ca-n Cluj. Pensionarii (care circula gratuit, apropo) n-au voie in orele de varf in autobuz fara un motiv sau un permis care sa ateste ca e nevoie de ei. Ma rog, aici a fost o instiintare prietenoasa (in Cluj), eu prefer ceva mai drastic.

  • George Hari

    Eu îţi cunosc preferinţele politice de extremă dreapta, dar nu le împărtăşesc. Pe acelaşi principiu, aş interzice studenţii în autobuze la orele 17-19, cînd ies oamenii care muncesc de la serviciu. Sau dimineaţa, cînd studenţii ies din cluburi şi cei care au un loc de muncă se duc la serviciu.

  • Bogdan

    Bonuri de ordine? Autobuze fără scaune? Program restricționat?

    Soluția pe care nu o vede nimeni este creșterea numărului de autobuze, astfel încât acestea să se succeadă la intervale de 3 minute sau atât cât trebuie pentru condiții civilizate de călătorie.

    Țin minte că atunci când lucram în Băneasa, așteptam autubuzul 301 la Charles de Gaulle jumătate de oră, iar când venea nu apucam să urc de plin ce era.