(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)
Uneori americanii se dovedesc tare cretini, mititeii. Azi au vrut să comunice acest lucru despre Loteria vizelor:
Ambasada Statelor Unite este foarte îngrijorată de apariţia companiilor intermediare şi a escrocilor care îşi fac publicitate pe internet atrăgând victimele încrezătoare prin intermediul unor contracte şi al altor escrocherii care înşală publicul din România. Dorim să reamintim publicului că înscrierea în programul Loteria Vizelor este gratuită, iar asistenţa unei agenţii sau a unei terţe persoane nici nu este necesară, nici nu creşte şansa unei persoane de a fi selecţionată.
Tendinţa lor de simplificare excesivă şi de transpunere în cultura populară a oricărei noţiuni care li se pare că depăşeşte IQ-ul unui cîine i-a determinat să creeze un clip video în care să explice simplul paragraf de mai sus. Nu un desen animat, ci o succesiune de slide-uri colorate:
Trecem peste vocea care pare interesată de ceea ce citeşte cum sunt eu de fizica cuantică şi ne oprim asupra ideii că americanii consideră că orice trebuie simplificat în mare hal. S-a pornit de la o problemă serioasă – escrocheriile privind loteria – şi s-a ajuns la o poveste cu un urs şi o vulpe, mai puţin inteligibilă decît paragraful citat mai sus. Macdonaldizarea minţii se numeşte, nu-i aşa? Oricum, sunt convins că nea Grigore din bloc va da fuga la Internet Cafe să vadă clipul, ca să fie pus în gardă.
Nu pot sa cred!Nu se poate asa ceva! Cine e publicul lor tinta? Copiii de 6 ani din Romania? Doamne, sunt absolut socata ca au putut sa scoata o poveste pentru copii ca sa explice o problema reala!Mecdonaldizare e putin spus, de ce sa nu spunem clar, sunt prosti rau de tot si, ma rau, au impresia ca cei care aplica pentru loteria vizelor sunt atat de prosti ca au nevoie de o vulpe si de niste imagini colorate sa inteleaga mesajul lor.
Foarte amuzant acest clip la nivel de popular culture.
Pur si simplu socant. Iar vocea aia parca ne spune „Povestea serii” la Radio Romania Actualitati. Asta se numeste ignoranta fata de cei care ar aplica pentru o viza. Sa-i crezi atat de prosti e mult prea mult…
Pe vremea mea, emisiunea începea cu „Bună seara, copii!” şi se încheia cu „Noapte bună, copii!”. Ionuţ, nu te rîde, cretineii ne conduc deja, noi ştim cît de cît limba engleză. În 10 ani, colonizarea va fi aproape completă.
Trist…Trebuie sa ne ferim cum putem.
Mi-e teama ca nu pot fi de acord cu dvs referitor la „macdonaldizarea mintii”. Nu ca n-ar exista ci cred ca nu se aplica la cazul in speta. Mai curand cred ca putem vorbi de „tzepizarea fraierilor (de americani)”.
Propun urmatorul scenariu: Pe linie consulara se primeste tema si bugetul. Fiind o tema clara si minora, consulul paseaza problema celui de la departamentul de comunicare cu bastinasii. Persoana in cauza, datorita fisei postului, mai mult ca sigur este tot bastinasa, cu experienta si conexiuni prin PR-ul, publicitatea si comunicarea de pe la noi. Intrezarind mirosul banilor, se construieste smenul.Se contacteaza un amic bun (din Pro, eventual…) i se paseaza tema, se stabilesc procentele. Pentru o nota de autenticitate dealul se face prin firma din UK a amicului, ca e mai eligibila la selectia de oferte.
Se mai baga 2 oferte la o-ha, se pregateste un PPoint in care i se explica onor consulului ca scenariul castigator pleaca de la o poveste stiuta de toti bastinasii, poveste scrisa de cel mai mare povestitor al neamului. Uimit de perfecta organizare (selectie de oferte, scenariu „pe target”, eventual ceva nuri…) consulul da cu batu’ si aproba ineptia, ca oricum habar n’are de basmele bastinasilor. Si aproba si bugetul. Amu’ se ia PPointu’, se mobileaza cu cateva desene din clipart-urile free pentru carti de colorat, se monteaza, se sonorizeaza, se coafeaza, se masterizeaza si… se preda. Se ia banu’ si, atunci cand consulul se framanta ca usa-dot-gov e asociata cu o tampenie ineficienta i se arata ca e atat de bun incat in numai 2 zile a avut peste 4000 de privitori – adica mai mult decat orice blockbuster american la movieplex…