Educație globală, marca Discovery 1


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

La un recent seminar despre educația globală, unul dintre exercițiile pe grupuri a fost să analizăm prezența online a unui proiect care intră în acest domeniu. În afară de faptul că trebuia să stabilim dacă este sau nu un proiect de educație globală, trebuia să-i evidențiem caracteristicile și lucrurile bune și mai puțin bune pe care le face sau le aduce.

Am ales un proiect care are chiar în denumire cuvintele cheie. Inițiat de Discovery, Global Education Project are o mulțime de parteneri, companii mari cunoscute, printre care Centrul Educația 2000+ din România și s-a desfășurat în mai multe țări din lume. Cînd am luat la puricat site-ul proiectului, ne-am dat seama că este o treabă superficială, sterotipată, suspectă chiar. Cert este că nu ajută mai deloc la educația globală.

Aflăm despre proiect că a constat în punerea la punct a unor centre educative în diverse locuri din lume, dotate cu aparatură și educarea unor traineri care să țină cursuri și care să ducă ștafeta mai departe.

Problemele proiectului

  1. Nicăieri nu se precizează cine sunt beneficiarii. Referirile sunt vagi, nu-mi dau seama cum îi cheamă pe acei copii și pe acei traineri. Locurile sunt plasate vag geografic, de parcă Discovery ar vrea să le țină ascunse, nu să le popularizeze.
  2. Dacă aș vrea să merg acolo să verific ce investiții a făcut compania, n-aș ști unde să merg. Rețeta lor de succes nu poate fi preluată. Poate chiar aș fi vrut să văd unul dintre learning center-ele din Dâmbovița County.
  3. Fotografiile sunt puternic stereotipate și în nici una dintre ele nu văd vreun centru despre care se vorbește în proiect. Parcă nici nu există aceste centre. La secțiunea România, am poze cu care cu boi și case medievale. De altfel, aflu că fotografiile sunt de la o agenție foto. Dar nu au fost ei acolo? Nu puteau face ei propriile fotografii? Cel mai amuzant este că, în pagina Contact, există un citat al un elev din Tanzania, alături de poza unei fetițe din România care citește entuziasmată.
  4. La fiecare țară, există și un link spre Video. Dar, ciudat, video am găsit numai la Africa de Sud, la celelalte nu sunt „available”. Știam că Discovery se ocupă cu televiziunea, mă așteptam să existe o mulțime de clipuri video demonstrative. Oare ce vor să ascundă?
  5. Contactul este cel mai surprinzător element din site. Există o adresă din SUA, un telefon, un fax și un email. Asta pentru un proiect cu sute de centre din lume. Noroc că există acel sediu la adresă, am verificat cu Street View pe Google Maps.

Singurul lucru care este bine făcut și funcționează pe site este pagina de Contribuții și, mai ales, pagina de donații online. Deci, dacă dorești să donezi pentru un proiect început în 1997 și care s-a încheiat de mult, despre care nu poți afla mare lucru, o poți face imediat, cu sume care să nu depășească 999.999 de dolari.

[box type=”info” style=”rounded” border=”full”]Ce ziceți, donați pentru educația globală, Discovery, Chevron și alte mari companii?


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Un gând despre “Educație globală, marca Discovery