ȘCOALA DE VARĂ GPEC 2013 Comerț mobil și de pe mobil


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 5 min)

A doua zi de prezentări la Școala de Vară GPeC a fost dedicată comerțului cu ajutorul dispozitivelor mobile și curieratului. În prima parte s-a vorbit despre importanța prezenței magazinului online în mediul mobil, iar în cea de-a doua participanții au putut pune întrebări despre livrări și logistică.

Mobile shopping, comerțul non-liniar

Mihai Păun și-a început prezentarea cu unele statistici privind gradul de utilizare a dispozitivelor mobile în România. El este de părere că shopping-ul cu ajutorul smartphone-urilor și tabletelor va crește în următorii ani în țara noastră, ceea ce-i obligă pe proprietarii de magazine online să ia în considerare versiuni diferite ale site-urilor de e-commerce pe care le administrează. Păun a subliniat importanța design-ului de tip responsive, deoarece este ce mai ieftină variantă de mobile shop astăzi.

Speaker-ul a accentuat faptul că procesul de cumpărare în lumea modernă este într-o continuă schimbare. E-commerce-ul mobil transformă cumpărarea într-un proces non-liniar. De asemenea, cumpărăturile pe mobil fac experiența mai distractivă, iar comerțul electronic nu mai este văzut ca un proces monoton.

Mihai Păun este CEO & Partner la Ascend NetSolutions. În 2001, a construit compania Active Soft și a susținut dezvoltarea unuia dintre cei mai mari publisheri de Internet, cu proiecte de top și milioane de vizitatori unici. Anul 2011 a adus o nouă schimbare: Ascend NetSolutions, companie axată pe online și mobile.

Aventura pachetelor cu produse

Dan Ungureanu a vorbit despre serviciile companiei Cargus și a anunțat cîteva servicii care au fost recent introduse sau care vor fi oferite în curînd:

  • preluarea de pachete duminica de la sediile magazinelor
  • deschiderea pachetului la livrare
  • plata transportului la destinație conform tarifelor negociate de expeditor
  • rețea de centre cu program extins de colectare și expediere de colete

Cargus intenționează să-mi mărească flota de autovehicule pentru a face față celui mai aglomerat moment pentru magazine și curieri: Black Friday. Printre avantajele pe care le au partenerii companiei, Ungureanu a amintit reducerea oferită firmelor start-up.

Cu o experiență de zece ani în curierat, Dan Ungureanu s-a alăturat echipei Cargus în 2003. Dupa șapte ani în care a ocupat mai multe posturi în cadrul departamentului, a fost însărcinat cu gestionarea relației cu unii dintre cei mai mari clienți ai companiei, din poziția de Major Accounts Manager. 

Printre soluțiile companiei DPD România, se află:

  • DPDOnline.ro – plata cu cardul a comenzii
  • Predict – anunțarea prin SMS a intenției de livrare
  • Livrarenoua.ro – notificare pentru a primi livrarea la altă adresă
  • Estimări orare pe intervale strînse de timp

În cadrul prezentării sale, Alin Gherman a subliniat preocuparea companiei pentru siguranța pachetului și implementarea unor soluții pentru o monitorizare cît mai cuprinzătoare pe traseu.

Și DPD România oferă reduceri companiilor care decid să înceapă să lucreze cu această firmă de livrări.

Alin Gherman este director comercial la DPD România și are o experiență de peste 13 ani în sectoare de business importante. El a reușit să bifeze o creștere de 30% a cifrei de afaceri și să obțină un profit peste așteptări. Gherman este trainer certificat și lector la Exec-Edu, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața programelor complexe de instruire managerială și consultanță.

Cei doi reprezentanți ai firmelor de curierat românești au fost de acord că experiența de cumpărare trebuie să fie cît mai plăcută pentru client, iar livrarea este un proces important al acestui proces. Cumpărătorii români se rafinează pe măsură ce trece timpul și sunt tot mai exigenți cu magazinele online și cu firmele care transportă produsele.

După cele două prezentări, participanții la școala de vară au pus întrebări specifice, în cadrul panel-ului despre logistică și curierat. S-a discutat despre siguranța transportului pachetelor, depozitarea coletelor în centrele firmelor de livrări, modul în care sunt tratate datele confidențiale despre clienți, costurile tipice pe care trebuie să le suporte un magazin online etc.

Fotografii din timpul Școlii de Vară GPeC sunt pe pagina de Facebook a Galei Premiilor e-Commerce.

Accesul mobil la Internet este oferit de Orange România.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.