(P) La anotimp nou, restaurant nou!


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 5 min)

(Parteneriat)

Avantajul unui food court din mall este că poți face la botul calului un studiu de marketing despre mîncare. Caută-ți un loc în mijloc și pune-te pe observat, în timp ce tragi cu paiul din suc.

  • Unde se opresc să se uite cei mai mulți clienți?
  • Dar unde se opresc să cumpere cei mai mulți?
  • Unde e tranzitul cel mai mare, indiferent de intențiile de cumpărare?
  • E vreo corespondență între vîrstele și greutatea clienților și preparatele pe care le cumpără?

Nu spun că zona de alimentație din mall este indicatorul obiceiurilor gastronomice ale românilor, dar îți poți face o idee despre ce „merge” și ce nu în materie de mîncare.

Chiar acum mănînc pui cu cinci arome și tăieței de orez de la un fast-food chinezesc și stau cu fața la un restaurănțel specializat pe salate. Peste 70% dintre clienții care s-au așezat în fața lui au fost femei, de vîrste și greutăți destul de mici. Vreo doi grăsani s-au uitat razant la ingredientele salatelor, iar o doamnă obeză a stăruit mai mult, dar s-a îndreptat spre șaorma la farfurie de alături. Două fete în fuste mini au știut încă de la început ce vor, iar fata și băiatul dintr-un cuplu s-au consultat înainte de a comanda.

Mănîncă ceva nou

Schimbarea este benefică. Pînă la urmă, e aproape exotic să încerci un restaurant nou, dar cum îl alegi? Mergi pe sfaturi sau cercetezi? Iată ce zic eu, om în vîrstă:

Nu merge acolo cu prietenii pentru prima oară, mai ales dacă e o ocazie specială. Dacă tu lansezi invitația, e bine să mergeți într-un loc verificat de tine. Dacă e unul complet nou și ai senzația că e bun, mergi acolo într-o seară pentru a încerca ceva ușor de mîncare și pentru a bea ceva. Sigur îți vei face o părere solidă după acea vizită solitară!

Alege cu grijă cronicile. Nu citi un singur text înainte de a te hotărî. De fapt, citește mai multe texte ale aceluiași autor, ca să-i prinzi puțin profilul de client de restaurant. Unii sunt tot timpul mofturoși, alții sunt încîntați de orice. Pune bază mai mult pe părerile argumentate, bazate pe experiență și exemple clare, nu lua în seamă răutățile de moment ale autorului cronicii.

Mai dă o șansă acelui restaurant care nu ți-a plăcut prima oară. Cine știe, o fi fost o seară cu karma deranjată, poate chef-ul respectiv a avut probleme în familie, poate tu erai prea obosit, poate era din cauză că pica lumina prost pe farfurie… Evident, sunt situații cînd știi clar că nu revii acolo, dar și altele în care în general ți-a plăcut localul dar a fost ceva care n-a mers.

Nu merge la un restaurant nou cînd îți e foarte foame. În fond, așa e și la cumpărături: dacă mergi la supermarket cînd ești lihnit, te trezești cu un cărucior plin și cu un card mai gol. Orice fel de mîncare e savuros cînd ți-e foame, deși înainte nici nu te-ai fi atins de unele preparate. Pare puțin ilogic să mergi la restaurant cînd nu ți-e foame, dar gîndește-te: pînă bei ceva și bagi la ghiozdan un antreu, foamea revine dar nu atît de mult încît să fii disperat după orice fel de mîncare.

Cînd am mers la restaurantul Aidei Parascan, cîștigătoarea concursului MasterChef, m-am dus cu inima deschisă și voi reveni, deși acolo trebuie încă lucrat la atmosferă. Alegerea unui restaurant nou nu-i lucru mic, dar nici mare.

Dacă ești ca mine și-ți place să te documentezi întîi online, intră la KilltheBill.ro și dă o căutare. Poți filtra după tipul bucătăriei și după zona din București în care se află restaurantele, dar, cel mai important, poți căuta după reducerea oferită cu ajutorul cardului de membru. Killthebill.ro este primul dining club din România ai cărui membri au reduceri de 20%, 25% sau 30% la zeci de restaurante (deocamdată din București, dar se pare că vor să se extindă și în țară). Sunt detalii la ei pe site.

Succes în explorările gastronomice și culturale!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.