(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)
În cadrul întîlnirii din seria Club4, “Conținutul de tip video și viralitate”, din 24 aprilie, am aflat de la Mircea Popa (co-fondator al proiectului Mircea Bravo) cîteva mici „secrete” pentru a crea conținut viral și cum se adaptează creatorii de conținut în perioada pandemiei.

Ideea principală a webinar-ului moderat de Ciprian Susanu a fost emisă de Mircea încă de la început:
„Nimic nu e clar în online. Rețeta mea poate să nu fie și a altuia.”
Dacă vrei să ai succes, constanța este importantă, chiar dacă nu vin de la început like-urile. Este important să iei pulsul societății.
„Ceva care e cool acum poate să nu mai fie peste cîteva săptămîni. Noi avem un reach atît de puternic, încît, dacă nu publicăm ceva o săptămînă, se simte”, a spus Popa.
În echipa lui Bravo, există 7 oameni din medii diferite la creație și astfel pot fi garantați fani din toată țara. Mircea a spus că, la fiecare clip publicat, poate paria pe comentariul care va fi cel mai apreciat.
„Nu trebuie să faci umor pentru tine, ci pentru mase”, a adăugat Mircea.
Este important să fii la curent cu caracteristicile rețelelor sociale; iată cîteva lucruri pe care Bravo le-a observat de-a lungul timpului:
- Facebook favorizează clipurile de peste 3 minute;
- contează ora la care publici (mai ales seara, cînd oamenii pot distribui clipuri);
- pe Youtube, contează clipurile de atmosferă, mai diluate, cu mai multe idei;
- pe Facebook, viralitatea e mai mare, dar transmiți doar o idee;
- pe Instagram, pui “cîrlige” – cînd ai un video, anunți acolo, iar în Story pui lucruri “din spatele scenei”.
Cît despre conținutul de marketing:
„Mulți vin la noi și se așteaptă la miracole, pentru că imaginea brand-ului lor a avut de suferit.”
În această perioadă de izolare, Mircea a învățat cîteva lecții:
- să filmeze; timp de 3 săptămîni, a făcut conversații online cu diverși oameni;
- trebuie să discernem între diverși comunicatori în perioada asta, pentru că nu toți sunt credibili;
- creatorii de umor au o obligație de a face video-uri care să distragă atenția de la pandemie;
- poți induce un anumit comportament prin exemplul propriu, nu doar prin îndemnuri.
Este greu de spus care sunt caracteristicile unui videoclip viral, dar printre ele se află următoarele:
- subiecte populare – de exemplu, orice cu mașini, pentru că românii sunt foarte atașați de mașinile lor;
- să aibă foarte multe referințe;
- ceva cu care să se identifice lumea (cu un personaj, cu o idee, cu o situație);
- îți trebuie un “hook point” cît mai rapid – o intrigă adaptată la public; introdu acest moment cam la 10 secunde de la începutul clipului.