(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)
Carmen ne-a rugat să comentăm cîteva aspecte pe care ea le consideră importante. Iată şi răspunsurile mele:
- un numar de 272 de bloggeri poate fi considerat semnificativ pentru cele peste 10000 de bloguri romanesti – cam 1000 active?
Bineînţeles că nu este semnificativ în raport cu numărul „brut” al blogurilor, dar cred că este relevant pentru blogurile active. Situaţia seamănă cu înregistrarea numelor de domeniu .ro – mulţi cumpără, puţini folosesc. Poate că există bloguri create ca strategie SEO, sau pur şi simplu pentru a rezerva spaţiu/nume (mai ales în cazul platformelor gratuite)
- cu aceste cifre referitoare la blogosfera romaneasca sunteti de acord? – vezi estimarea
Nu pot spune că sunt sau nu de acord, din moment ce această statistică este realizată pe baza răspunsurilor la chestionar. În schimb, sunt de acord cu numărarea strictă pe care Carmen a făcut-o.
- cum credeti ca se putea gasi un esantion mai corect?
Cred că o metodă mai adecvată de cercetare ar fi fost interviul în profunzime. Sigur, nu am mai fi avut statistici frumoase, dar am fi avut puncte de vedere şi poate chiar date.
- de catre cine derulat si in ce maniera s-ar putea ajunge la rezultate mai apropiate de cele reale?
Chestionarul ar fi trebuit să cuprindă întrebări corelate, de diverse tipuri, cu mai puţine întrebări deschise. Chestionarul putea fi trimis către sute de autori de bloguri, aleşi întîmplător, dintr-o bază de date care să cuprindă utilizatori din toate platformele de blogging.
În privinţa definiţiei unui blog activ, sunt de acord cu propunerea făcută de Carmen: „blog actualizat saptamanal, avand o continuitate – cu o durata de viata de cel putin 4-6 luni”.
George,
Iti multumesc pentru ‘temele’ facute :-)
As avea doar o mica observatie: blogurile au mecanismele lor de comunicare, de facilitare a colaborarii dintre ele, pe care numai persoane care au o experienta serioasa in blogosfera le dobandesc – prin intuitie, incercari, continuitate si iarasi invatare, validare cu ceilalti.
Deci un chestionar pentru bloggeri nu se poate derula decat facand uz de aceste mecanisme de comunicare.
Informatia pornita de la cei care au publicat informatia, au amplificat-o – daca ‘vocea’ ce o au in blogosfera este una cu ‘greutate’ – sau doar au difuzat-o – a permis crearea unui grup reprezentativ; poate era mai mare, am mai zis, daca nodurile de plecare ar fi bloguri de business, sa zicem, dar nu mult diferit ca si compozitie.
Referitor la alegerea din bazele de date ale platformelor, gandeste-te daca este practic posibil (?!) – eventual prin a lua niste sute de utilizatori de la weblog.ro, jurnale.ro, forumul softpedia, etc – era mai bine?
Oricum, singura miza a chestionarului este sa avem toti cei interesati niste repere.
Multumesc,
Carmen