(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)
SimCute şi-a publicat pe blog o lucrare de seminar despre publicitatea de stat. Mulţumesc pentru faptul că m-a făcut profesor (nu ăsta e visul meu, dar gestul contează) şi aştept să văd de cîte ori va fi copiat referatul pe Web.
S-au tot scris articole pe această temă şi există chiar jurnalişti dedicaţi într-o mai mare sau mai mică măsură temei (Obae, Comanescu, tot CRJI-ul), dar nu am văzut pe nicăieri o sinteză a faptelor, procedurilor şi un mic istoric al subiectului. Este o tară a presei române şi sunt convins că practica de a aduce comisioane de publicitate în partea editorială a redacţiei va mai dăinui atît timp cît în breaslă va domni haosul, neprofesionalismul şi lipsa legislaţiei specifice.
Probabil cea mai tristă perioadă din punctul de vedere al prostituţiei presei române a fost mandatul 2000-2004 al lui Ilici. SimCute spune, despre această perioadă:
Guvernarea PSD a deţinut controlul asupra presei româneşti, asemenea dicatatorilor în perioada comunistă. Liderii PSD, în frunte cu Adrian Năstase, au controlat orice apariţie a puterii în ziare şi au speculat nevoia periodicelor de bani, şantajându-le cu ofertele de publicitate. În urma scandalului „publicităţii de stat”, a ieşit la iveală faptul că guvernul Năstase atribuia reclamă guvernamentală mai curând în funcţie de orientarea politică decât de eficienţă.
Citiţi şi citaţi.
ACTUALIZARE: Brăduţ, despre mita prin pizza. Să vă povestesc şi eu despre cea prin gadget-uri? Neah, ea mic copil faţă de publicitatea de stat.
Îmi pare rău de funcţie, dar deja aveam un jurnalist şi un analist media. Un profesor la jurnalism dă mai bine decât încă un jurnalist :-)
Tema trebuia să verifice dacă ştim să ne documentăm despre un subiect din mai multe surse şi ce metode folosim. Am analizat articolele apărute în presă, legi, ordonanţe, am pus întrebări jurnaliştilor citaţi şi am asamblat totul într-o lucrare.
Păi ai făcut foarte bine, asta deja se numeşte cercetare! Ai citat şi sursele, ce mai, treabă ca la Harvard. Problema la mine e că nu sunt nici prof, nici jurnalist.
Mita prin gadgeturi? Se practica asa ceva? Suna interesant. Ne dati si noua un exemplu (macar erau gadgeturi interesante?)?