Mircea „Bravo” Popa: „Nu trebuie să faci umor pentru tine, ci pentru mase”


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

În cadrul întîlnirii din seria Club4, “Conținutul de tip video și viralitate”, din 24 aprilie, am aflat de la Mircea Popa (co-fondator al proiectului Mircea Bravo) cîteva mici „secrete” pentru a crea conținut viral și cum se adaptează creatorii de conținut în perioada pandemiei.

Ideea principală a webinar-ului moderat de Ciprian Susanu a fost emisă de Mircea încă de la început:

„Nimic nu e clar în online. Rețeta mea poate să nu fie și a altuia.”

Dacă vrei să ai succes, constanța este importantă, chiar dacă nu vin de la început like-urile. Este important să iei pulsul societății.

„Ceva care e cool acum poate să nu mai fie peste cîteva săptămîni. Noi avem un reach atît de puternic, încît, dacă nu publicăm ceva o săptămînă, se simte”, a spus Popa.

În echipa lui Bravo, există 7 oameni din medii diferite la creație și astfel pot fi garantați fani din toată țara. Mircea a spus că, la fiecare clip publicat, poate paria pe comentariul care va fi cel mai apreciat.

„Nu trebuie să faci umor pentru tine, ci pentru mase”, a adăugat Mircea.

Este important să fii la curent cu caracteristicile rețelelor sociale; iată cîteva lucruri pe care Bravo le-a observat de-a lungul timpului:

  • Facebook favorizează clipurile de peste 3 minute;
  • contează ora la care publici (mai ales seara, cînd oamenii pot distribui clipuri);
  • pe Youtube, contează clipurile de atmosferă, mai diluate, cu mai multe idei;
  • pe Facebook, viralitatea e mai mare, dar transmiți doar o idee;
  • pe Instagram, pui “cîrlige” – cînd ai un video, anunți acolo, iar în Story pui lucruri “din spatele scenei”.

Cît despre conținutul de marketing:

„Mulți vin la noi și se așteaptă la miracole, pentru că imaginea brand-ului lor a avut de suferit.”

În această perioadă de izolare, Mircea a învățat cîteva lecții:

  • să filmeze; timp de 3 săptămîni, a făcut conversații online cu diverși oameni;
  • trebuie să discernem între diverși comunicatori în perioada asta, pentru că nu toți sunt credibili;
  • creatorii de umor au o obligație de a face video-uri care să distragă atenția de la pandemie;
  • poți induce un anumit comportament prin exemplul propriu, nu doar prin îndemnuri.

Este greu de spus care sunt caracteristicile unui videoclip viral, dar printre ele se află următoarele:

  • subiecte populare – de exemplu, orice cu mașini, pentru că românii sunt foarte atașați de mașinile lor;
  • să aibă foarte multe referințe;
  • ceva cu care să se identifice lumea (cu un personaj, cu o idee, cu o situație);
  • îți trebuie un “hook point” cît mai rapid – o intrigă adaptată la public; introdu acest moment cam la 10 secunde de la începutul clipului.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.