(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)
Citind ştirea de mai jos, mi-am adus aminte de două lucruri:
– spaţiul cosmic nu aparţine nici unei ţări (dar SUA nu sunt o simplă ţară, din moment ce au dreptul să ne percheziţioneze şi în cur la aeroport)
– bancul cu ruşii care au vopsit Luna în roşu, peste care americanii au scris „Drink Coca-Cola”
Un congresmen american a propus ca NASA să primească autorizaţia de a vinde spaţii publicitare pentru strângerea de fonduri şi promovarea imaginii în rândul populaţiei, relatează AFP.
„Publicitatea în spaţiu ar putea fi un mod pentru Agenţie de a fi mai cunoscută în rândul populaţiei americane” şi de a câştiga bani, a explicat recent reprezentantul republican Ken Calvert, numărul doi al unei subcomisii pentru ştiinţă din Cameră ce supervizează bugetul NASA şi care va prezenta o propunere de lege în acest sens.
El nu a precizat cum ar putea fi difuzate anunţurile publicitare în spaţiu. Parlamentarul a invitat populaţia să-şi prezinte propunerile pe site-ul `secondspaceage@mail.house.gov`. „Însă nu se pune problema să existe panouri publicitare pe roboţii Opportunizy şi Spirit care străbat planeta Marte sau panouri luminoase cu neoane pe Staţia Spaţială Internaţională”, a avertizat parlamentarul.
Doug Cook, responsabil a NASA pentru programele de explorare spaţială, a spus că „orice idee de această natură merită să fie discutată” şi a precizat că Agenţia avea deja în vedere o astfel de idee acum câţiva ani.
Oricum, Planeta Saturn este a noastraaaa…stop zece ! Am zis primii ca e a noastra…nu mai are nimeni voie sa o ceara acum ! (American mentality )
E un lucru trist. Sa pui NASA sa-si stranga fonduri din publicitate cand banii bugetului american se duc pe dezvoltarea armamentului si alimentarea conflictelor de peste hotare.
E trist ce s-a intamplat cu imaginea Bucurestiului inecat in reclame. Ma gandesc cu groaza ca am sa privesc spre cer, intr-o scena romantica cu iubita, la o luna cu AdSense pe ea.
„It’s a fucked-up world out there. Down here, too!”