Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2008 – fără aer condiţionat şi un singur ecran de proiecţie 4


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

Nu ar trebui să se mai organizeze în România Noaptea Devoratorilor de Publicitate, cel puţin nu în condiţiile de aseară. Evenimentul ăsta constă în proiectarea unor reclame din toată lumea. Iar cînd asta se face un cu un singur ecran în fundul sălii şi două difuzoare, cu nişte fire atîrnînd peste o parte a ecranului şi cu reclamele sponsorilor proiectate la 15 minute, înseamnă că nu a fost un eveniment de succes. Din punctul ăsta de vedere, Spoturile Sfântului Andrei de la FJSC au fost super!

S-a anunţat pentru ora 20 şi pînă la 21.30 am ascultat pe CD trupa Shukar Collective. Apoi au apărut ei în carne şi oase, care au încercat să cînte ceea ce ascultasem de pe CD. Nu s-a auzit mare lucru din ce cîntau oamenii, sunetul părea un vuiet ameninţător. Au aplaudat cîţiva politicoşi, oamenii de pe scenă erau disperaţi că nu sunt apreciaţi ca în Franţa sau Suedia. Deh, noi suntem oricum etno pe aici, nu ne mai încîntă fuziunile “gipsy electro”.

Proiecţia a început cu reclame pe care le ştiam oricum de la Cannes Lions şi de la Eurobest, unele dintre ele fiind accesibile online. Publicul a aplaudat totuşi la cele mai reuşite.

Nu am înţeles însă cum au sponsorizat sponsorii evenimentul. Oare sponsorizarea Orange a însemnat distribuirea unor steguleţe şi şepci şi cea de la Heineken a însemnat berea la butoi cu 4 lei pentru 400 ml?

Nu am văzut tot ecranul de fapt, pentru că firele care atîrnau din difuzorul din stînga blocau strategic imaginea.

Biletul a costat 28 de lei. Cred că ar fi mai de succes o proiecţie la acelaşi preţ, la Multiplex, de pe DVD, cam 1,5 ore. Pentru că oricum după o oră jumate publicul de aseară a început să se care.

Au mai scris despre asta:

Mediafax (destul de obiectiv, dar pe francezul ăla îl cheamă Boursicot, nu Dursicot)

NewsIN (acces cu plată; nu, insist, pe tip îl cheamă Boursicot, nu Dursicot, dar probabil o fi fost defect comunicatul)

ACTUALIZARE

Au mai scris: Forevergreen, Ullise


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4 gânduri despre “Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2008 – fără aer condiţionat şi un singur ecran de proiecţie

  • krossfire

    Cam asa a fost si anul trecut, cu exceptia ecranelor (erau vreo patru pe centru, suficient de vizibile). Orange cam tot asta a facut (stiu ca taiaserati linia asta din the Bullet de-atunci) iar spoturile au fost la gramada, la ideea lui Chisu. Cei de la Senzor au avut sonorizare buna dar compozitii dubioaseee si foarte diferite de ceea ce fac la alte aparitii. Tibi de la Cafe Deko a fost la fel de amuzant ca de obicei, adica nu prea, dar era simpatic omul.

    In orice caz, evenimentul asta are de vreo doi-trei ani (din ce am vazut eu si aici si pe litoral) un caracter cat se poate de ”masificat”.

  • forevergreen

    Am vazut ping back-ul si am venit sa va salut.
    Toate bune si frumoase, dar nu se putea respira in sala, n-am putut rezista decat pana la a doua pauza, pacat.
    Cu ecranul ne-am descurcat, stateam intr-o pozitie cat de cat convenabila, vedeam dintr-o parte, dar a meritat.
    Deci aici nu e vorba de fitze, e vorba de ceva elementar, un minim de confort.

    Cei de la Orange cu steguletele pe post de evantai, mai degraba obstructionau patrunderea oxigenului in sala. N-am inteles modulii de carton de pe hol, dar asta-i o alta poveste.

  • drskit

    Total de acord ca Spoturile Sfantului Andrei au fost mai tari :D

    Am avut sonorizare mai buna si un ecran la fel de mare (dar am stat de vreo 20 de ori mai aproape).

    Plus ca, spre deosebire de Sf Andrei, densitatea de spoturi savuroase a fost mult mai mica (sau poate e doar parerea mea).

    Eu am stat pana la sfarsit, m-au ajutat cele 3 pauze (afara) si beri.

    Cat despre Shukar, poate ar fi trebuit sa ascultam doar o piesa-doua (si asta de pe CD). Concertul n-a facut decat sa amane inceperea proiectiei (care oricum intarziase) si sa agaseze.

    Dar si romanii tot romani: au intarziat vreo 2 ore si au plecat acasa cu vreo 3 mai devreme.

  • simcute

    Mie cel mai mult mi-a plăcut cum aplaudau oamenii la ecranul ăla :-D fireşte, cele mai aplaudate au fost reclamele ecologiste, cele “for a cause” sau cele cu aluzii sexuale.

    Deci, da, mai vrem Spoturile Sf Andrei! :-) chiar dacă nu mai suntem studenţi, hihi.