Învăţăturile lui Plugg 2010 către industria IT în devenire


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 5 min)

ACTUALIZARE

Textul a fost preluat de Hotnews.

La Plugg 2010, li s-au dat multe sfaturi companiilor aflate la început de drum, s-au făcut sinteze ale anului care a trecut, s-au anunţat inovaţii importante pentru acest an. Nimeni nu a pronunţat cuvîntul „criză”, nimeni nu s-a lamentat, nimeni nu părea disperat. În aer a plutit însă nevoia de fonduri în această perioadă dificilă.

Europa nu concurează cu SUA

Sfatul Inmaculadei Martinez de la Stradbroke Advisors ar putea părea banal dacă n-ar veni de la o persoană care a fost implicată în finanţarea a zeci de companii şi în consultanţă pentru tot atît de multe:

„Nu-ţi fie teamă de inovaţie, dar gîndeşte-te, atunci cînd începi ceva, că produsul sau serviciul tău va influenţa o grămadă de oameni. Viziunea are forme şi dimensiuni diferite, dar este important să ai una.”

Un alt sfat care a declanşat aplauze de susţinere în sală a fost îndemnul către fondatorii de companii de a angaja femei:

„Luaţi femei în companie, pentru că veţi avea de cîştigat de la ele! Sunt cele care vor veni cu o gîndire creativă ce va crea un impact important în piaţă”.

Saul Klein s-a referit în prezentarea sa la aşa-numita concurenţă dintre Europa şi Statele Unite. Ca argument al calităţii antreprenorilor din Europa, Klein a amintit talentul hacker-ilor din Europa de Est.

„Statele Unite nu trebuie să concureze cu Europa, ci să înveţe de la ea”, a spus partenerul de la Index Ventures. „Europa ştie cu SUA, acolo europenii pot găsi antreprenori interesaţi să investească. Nu este o luptă. Trebuie să ne gîndim cum putem folosi unicitatea Europei pe piaţă”, a adăugat Klein.

Să trecem la partea practică

Tom Henriksson, şeful diviziei Corporate New Business Development de la Nokia, a dezvăluit detalii despre interfaţa Point and Find ce poate fi descărcată pentru anumite modele de telefoane ale companiei finlandeze. Acest sistem de tip augmented reality le va permite utilizatorilor să capteze din realitate elemente (postere, cărţi, clădiri, obiecte etc.) pe care să le transmită online cu un conţinut original – cuvinte-cheie, comentarii, adnotări. Henriksson a subliniat ideea că Nokia creează noi interfeţe încercînd să respecte diversitatea culturală, în aşa fel încît utilizatorii din fiecare ţară să se bucure de tehnologie într-un mod original.

În cadrul prezentării, reprezentantul companiei Nokia a reamintit cîteva informaţii despre prototipul Morph, o combinaţie de brăţară digitală, telefon mobil şi player multimedia (vezi clipul de la Youtube) care ar putea deveni în curînd realitate.

Astrid Sandoval şi-a început speech-ul cu o constatare care i-a făcut pe mulţi din sală să ridice sprîncenele a mirare:

„Tiparul a murit, intrăm în era publicării digitale”.

O afirmaţie uşor de combătut, dar Sandoval are motivele ei să creadă acest lucru din moment ce este Chief Commercial Officer la Issuu.com, o companie dedicată publicării creaţiilor originale exclusiv online în format digital. Prezentarea acesteia a fost realizată cu ajutorul aplicaţiei Prezi.com, o unealtă utilă celor care vor să scape de tirania lui PowerPoint şi care vor să încerce un mod de a crea prezentări uimitoare pentru public.

Prezi.com a fost reprezentat la Plugg 2010 de către directorul Peter Arvai, care a folosit în premieră o tehnologie senzorială. Prin intermediul ei, el a manipulat fişierele sale pe ecranul laptop-ului. Arvai le-a dat un sfat simplu celor care fondează start-up-uri:

„Mergeţi acolo unde aveţi cel mai mare potenţial, nu fiţi limitaţi! Gîndiţi-vă care vă este piaţa şi mergeţi direct acolo, nu o luaţi pe ocolite”.

Ideea lui Arvai a revenit sub o altă formă şi în prezentarea lui Guillaume Van Der Stighelem, co-fondatorul companiei Duval Guillaume, care a pus accentul pe nişa firmei nou create:

„Sintetizează-ţi viziunea, trebuie să ştii exact care îţi e povestea pe care o vinzi”.

Întrebat din sală dacă mai este nevoie de agenţii de publicitate în era Web 2.0, Van Der Stighelem a dat un răspuns evaziv dar cu dublu înţeles:

„Nu mai e nevoie, dar, dacă nu eşti cunoscut, eşti nefericit.”

Plugg 2010 a fost o întîlnire între start-up-uri şi companiile cu experienţă, o confluenţă utilă pentru ambele părţi. Cu toate acestea, sfatul de sinteză cel mai folositor nu poate fi exprimat decît la fel de simplu ca şi cele din timpul conferinţei: „Găseşte-ţi nişa, mergi pe piaţa cea mai avantajoasă şi nu-ţi fie frică să inovezi”.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.