Biciclete la metrou: cum văd eu situaţia şi bannere pentru promovarea dezbaterii publice 29


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

ACTUALIZARE

Intenţia mea nu a fost să sune terifiant campania asta, dar lui Ionuţ i s-a părut că tonul bannerelor e cam agresiv. Am mai creat trei variante care cred că sunt decente, sunt la sfîrşitul acestui articol. Merci pentru sugestie, Ionuţ!

De cînd am auzit despre iniţiativa regiei de metrou de a introduce rastele şi posibilitatea transportului bicicletelor cu metroul, sunt foarte entuziasmat. Şi nu neapărat pentru mine, ci pentru cei care încă sunt reticenţi la pedalarea pe stradă în Bucale. Acum nu vor mai avea nici o scuză aceştia, dar se vor simţi şi mai în siguranţă.

Să fie asta şansa noastră? Are Bucureştiul norocul de a intra în UE cu ocazia asta? Devenim oameni?

Pînă la urmă, e altfel să pleci pe lîngă biclă de acasă, din cartierul tău îmbîcsit, să duci bicla cu metroul pînă pe Kiseleff şi acolo să o porneşti pe trotuarul larg cu pistă spre Herăstrău şi în jurul parcului. Iniţiativa poate încuraja familiile să iasă în grup şi se elimină problema celor care vor cu rolele şi nu se pot ţine după cei care sunt cu bicicleta.

În afară de asta, tranzitul zilnic spre şi de la serviciu se rezolvă, ceea ce nu poate decît încuraja folosirea bicicletei în detrimentul maşinii (da, sunt un visător).

Cum văd eu treaba:

  • Rasteluri în TOATE staţiile. În orice cartier locuiesc biciclişti sunt sigur, ce rost are să alegem numai anumite staţii? Hai să zicem, pentru început, staţiile cu cel mai mare trafic (după statisticile Metrorex-ului) şi staţiile din centru.
  • Rastelurile să fie instalate ÎN staţiile de metrou, în raza de acţiune a camerelor video şi a paznicilor. În felul acesta, se rezolvă şi problema furtului şi cea a intemperiilor care îi poate deranja pe unii proprietari de bicicloanţe.
  • Pentru transport în metrou, să fie folosit ULTIMUL vagon din fiecare tren şi să nu urce mai mult de 3 biciclişti odată, după modelul german evocat de Velobello. Dar transportul să fie posibil în fiecare zi, nu numai în weekend.
  • FĂRĂ suprataxă pentru bicicletă, că altfel n-am rezolvat nimic. Ideea să fie de ÎNCURAJARE a mersului pe bicicletă, nu de constrîngere în ideea că bicla e un moft.

Astea sunt ideile care mă macină acum. Nu uitaţi, trimiteţi un e-mail la contact@metrorex.ro pînă la 15 aprilie şi poate avem noroc şi suntem băgaţi în seamă. Avem o şansă şi ni se întinde o mînă, hai să folosim la maximum ocazia asta!

La pedale şi la scris!

Iată cîteva bannere pentru promovarea online a campaniei, pe care vă invit să le preluaţi. Puteţi face link spre acest post sau spre cel iniţial sau chiar spre anunţul de pe site-ul Metrorex. Ideea e să se ducă vorba!

SETUL 1

square_popup

small_rectangle

banner

SETUL 2

small_rectangle_decent

rectangle_decent

banner_decent


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

29 gânduri despre “Biciclete la metrou: cum văd eu situaţia şi bannere pentru promovarea dezbaterii publice

  • Bogdan

    George, dar nu crezi ca ar trebui sa exista si un mod decent de a duce bicicleta pina la metrou? (aka, lift) – cred ca oricum Metrorex are obligatia de a permite accesul persoanelor cu dizabilitati…

  • George Hari

    Bogdan, e prea mult pentru început. Bănuiesc că rastelele vor fi instalate afară, dar asta nu înseamnă că noi nu putem propune să fie înăuntru. Dacă ar fi înăuntru, nu ne-ar deranja să le luăm încet pe scări, nu e efort mare. Nu putem folosi lifturile sau platformele pentru persoane cu dizabilităţi, nu sunt concepute pentru asta. Oricum, lifturile nu funcţionează nicăieri la Metrorex şi platformele sunt prăfuite şi ruginite de mult.

  • Gica contra

    Cred ca e mai bine asa: gratuit 3 in ultimul vagon si contra cost (rezonabil!) in functie de aglomeratie si de vremea de afara la latitudinea paznicului

  • tammy joanna

    am pus pe mess…pe FB (cu acelasi nick ca si aici )si am dat sfoara in tara la toti oamenii care indura ca si mine trafic si gaze de esapament in ideea transportului pe bicla

  • bdiaconu

    Cum zicea un biciclist (Florin Leonte?) : bicicleta este pentru deplasare. Atunci care ar fi finalitatea initiativei Metrorex ?

    Adica, sa presupunem ca devine realitate si avem voie in metrou. Si dupa aceea ce se intampla?

    Pentru ce ar fi necesar asa ceva? Cand ne prinde ploaia in oras ? Cand vrem sa mergem la munte cu bicicleta in tren ? Ce altceva ar mai fi?

    Problema cea mai mare in Bucuresti pentru biciclisti o vad ca fiind Praful, restul fiind mult mai mici pe langa Maretia sa.

    Eu am avut un meci cu Metrorex-ul – un angajat nu mi-a dat voi pentru ca in regulament – extras din lege – scrie ca este interzisa deplasarea PE bicicleta, role , trotineta. Dupa ce a vazut ca n-are dreptate, mi-a dat-o cu “bagaj voluminos”.

  • George Hari

    Bdiaconu, suntem nişte nesimţiţi care vor să aglomereze metroul cu bicicletele lor puturoase. Suntem oameni cu familie şi copii, incapabili să-i care pe toţi pe Mihai Bravu în siguranţă. Suntem ăia care încurcă traficul noaptea cu mijloacele lor de transport cu pedale. Suntem nişte golani.

    Faptul că-l citezi pe Florin Leonte mă face să mă opresc aici. Succes în Evul Mediu în continuare!

  • Maurul

    La mai multe bannere si mai multe mail-uri. Este o idiotenie ceea ce fac astia de la Metrou, pe banii nostri ca nu ne lasa cu bicla in catacombe.
    Trebuie sa trimitem cat mai multe mailuri ca poate schimbam asta pentru totdeauna. Asha cum vrem noi, ca doar noi suntem contribuabilii, nu!

  • George Hari

    Nu e o idioţenie deloc, e un lucru foarte modern şi european pe care-l fac cei de la Metrorex. Sper să nu le arătăm noi că nu suntem destul de deschişi, pentru că eu cred că suntem.

  • Maurul

    Se intampla un fapt obisnuit pentru tara noastra.
    Incerci sa trimiti un mail la adresa Metrorexului…si ups….ai respingere….casuta plina….:))…numai la noi se intampla

  • Maurul

    Hari, nu ma refeream la o idiotenie in purul sens. Ma refeream la faptul ca in momentul de fata te lasa sa intri cu bicicleta demontata sau pliabila….deci…un pachet voluminos…asta nu inseamna nimic. La acest lucru ii spun o idiotenie.

    Nu cred ca are cineva chef sa isi centreze rotzile in fiecare dimineata la fiecare ieshire de la metrou, de aceea sunt pro acesta initativa si incerc sa adun cat mai multi adepti care sa trimita mail-uri.
    Mult spor tuturor in aceasta initiativa.

  • printul

    salut!
    se mai aude ceva?eu is biciclist mai nou..dar mi ar surade oarecum ideea…poate mai mult decat oarecum..deci se mai poate face ceva pentru accesul cu role si bicicleta la metrou?