Din lumea bicicliștilor care cuvîntă 4


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

Autostrăzile pentru bicicliști, asta e ultima fiță, dom’le! Cei din țările în care s-a trecut de mult de tensiunile sociale și în care lumea își vede de viață au tot felul de planuri năstrușnice. Israelienii și suedezii cred că orașele sunt ale oamenilor, nu ale automobilelor. Ei promovează transportul alternativ.

Acolo nu se creează parcări multe și peste tot, pentru că asta ar încuraja achiziția automobilelor. Nu se lărgesc bulevardele care traversează localitățile, pentru că asta i-ar face pe șoferi să folosească și mai mult mașina.

Sunt țări ciudate, care nu înțeleg că bicicleta este pentru săraci și pentru populația lame, iar automobilul este un scop al vieții oricărui tînăr, alătur de soție/soț și casă. Încep să cred că oamenii din acele țări și mai ales autoritățile locale nu gîndesc sănătos, ca noi și ca alți postcomuniști. Ciudați oameni…

Știrile arată cam așa:

[quote style=”boxed”]Acum 14 ani, nu exista nici o pistă velo în Tel Aviv. Acum sunt în jur de 100 km de piste și căi de deplasare pentru bicicliști. Primarul Ron Huldai a decis să cheltuiască aproximativ 30 de milioane de euro pentru a continua dezvoltarea infrastructurii de transport alternativ. Peste cinci ani, vor fi în oraș 150 km de piste. Potrivit unui sondaj la nivelul urbei, 38% dintre locuitorii din Tel Aviv aveau o bicicletă, în 2008. S-a constatat o creștere de 20% a drumurilor cu bicicleta între 2007 și 2009 și una de 30% în perioada 2009 – 2011.

[button link=”http://bicla.ro/2012/01/tel-aviv-investitii-150-km-piste/” size=”small” color=”silver” text=”dark” window=”yes”]Citește articolul complet[/button]

[quote style=”boxed”]Autostrada dintre Malmö și Lund va costa cam 7,1 milioane de dolari. Va avea patru benzi, nu vor exista intersecții, dar vor fi exit-uri și stații speciale de service și odihnă. Malmö va contribui cu aproximativ 4,1 milioane de dolari. Construirea autostrăzii va dura circa 8 ani.

[button link=”http://bicla.ro/2012/01/autostrada-pentru-biciclisti-intre-malmo-si-lund/” size=”small” color=”silver” text=”dark” window=”yes”]Citește articolul complet[/button]

[box type=”info” style=”rounded” border=”full”]Dar avem și noi pistă desenată pe stradă! Este pe strada Buzești și servește drept parcare publică cu plată sau zonă de încărcare-descărcare a mărfii. Ea însă a fost bifată pe hîrtie și va fi invocată în platforma electorală a viitorului primar reales.

Foto: Ramboll.se

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

4 gânduri despre “Din lumea bicicliștilor care cuvîntă

  • krossfire

    ”Israelienii și suedezii cred că orașele sunt ale oamenilor, nu ale automobilelor” – Cu parere de rau, va spun ca nici ale bicicletelor nu sunt. In orase precum Hamburg sunt portiuni de trotuar in care te simti efectiv terorizat de pista de biciclete, ca simplu pieton. De la un trend in esenta benevol s-a trecut la o obsesie si o hipsterizare a fenomenului.

    Mai mult, exista motive clare pentru care oamenii arunc cu diverse in biciclistii din Romania: adevaratii pasionati sunt mai greu de vazut din cauza celor care ies in trafic fara sa-si citeasca pagina dedicata din codul rutier. Taximetristul de la coltul strazii n-o sa-l vada pe tipul care se plimba relaxat pe pista lui si nici pe cel care stie unde se intinde mana cand face stanga, ci pe disperatul care tocmai a dat 70 de milioane pe o bicicleta dubioasa si pedaleaza prin mijlocul intersectiei.

    In plus, as prefera reguli mult mai stricte pentru obtinerea si mentinerea carnetului de conducere, in defavoarea extinderii ”ciclomaniei”. Amenzi peste amenzi pentru incalcarea legislatiei + ridicari si amenzi mai dure pentru parcarea in locuri neregulamentare. Vrei masina? Perfect, e dreptul tau, dar asigura-te ca ai banii sa o intretii si capacitatea reala de a o conduce.

    • krossfire

      ^Sa nu uitam ca nu traim nici in Amsterdam, nici in Tel Aviv, ci intr-un oras care in momentul asta n-are nici infrastructura, nici spatiul necesar constructiei de piste pentru biciclete. Sunt probleme mai presante de rezolvat in prima faza, una fiind traficul, alta fiind afluxul de masini de pe strazi (de la rable care nu trec de ITP, la meteoriti pe patru roti).

      • George Hari Popescu Autor articol

        Niciodată nu a fost validat argumentul de tipul „avem lucruri mai importante de făcut acum”. Nu este vina mea că sunt multe mașini, pentru mine nu e important să am loc de parcare, ci piste. Pentru mine e mai important să am trotuar pe care să merg pe jos decît taxa auto. Pentru mine e importantă o lege împotriva violenței în familie, nu a celei de pe stadioane.

        Totul este important dacă cetățenii consideră asta.

        • krossfire

          Totul este important daca exista o agenda a prioritatilor. Asta cu ”avem lucruri mai importante de facut” functioneaza perfect in tarile in dezvoltare, cat timp le si face cineva. Daca in America de Sud, de exemplu, lucrurile mai importante au inceput sa fie facute (decongestionarea traficului, parcuri, extensia infrastructurii), in Romania ele sunt doar o scuza pentru a nu face nimic.