(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)
Marți, 15 octombrie 2013, Universitatea din București organizează o dezbatere prilejuită de lansarea studiului SMS-ul adolescentin: practici și reprezentări cultural, de lect. univ. dr. Raluca Moise. Evenimentul va avea loc începând cu ora 18:00, în Sala de Lectură a Facultății de Litere (str. Edgar Quinet, nr. 5-7).
Vorbitorii invitați:
- prof. dr. Rodica Zafiu
- prof. dr. Rodica Zane
- prof. dr. Mihai Dinu
- prof. dr. Vintilă Mihăilescu
- lect. dr. Claudia Câmpeanu
Masa rotundă va fi moderată de lect. dr. Cristina Bogdan.
Cartea SMS-ul adolescentin: practici și reprezentări culturale este rezultatul cercetării doctorale a Ralucăi Moise și este publicată la Editura Universității din București.
Despre carte și autoare
Autoarea tratează SMS-ul ca proces istoric. Obiectivul principal al studiului său este de a identifica codurile pe care se fondează utilizarea SMS-ului și sensurile pe care utilizatorii tineri le acordă practicii de utilizare a SMS-ului. Din acest punct de vedere, autoarea privilegiază o perspectivă diacronică ce se dezvoltă la două scări temporale: cea a istoriei tehnice propriu-zise (de la apariția funcției SMS pe telefonul mobil până la mijlocul anilor 2000) și cea a parcursului construit de utilizatorii individuali, de la primul contact cu SMS-ul până la consolidarea unei „expertize” socio-tehnice.
Raluca Moise este cadru didactic la Departamentul de Științe ale Comunicării, Facultatea de Litere, Universitatea din București. Este doctor în Filologie (titlu obținut la Facultatea de Litere, Universitatea din București) și în Științe Politice și Sociale (titlu obținut la Facultatea de Științe Politice și Sociale, Universitatea Liberă din Bruxelles).
Născută în 1980, formarea sa s-a realizat la Universitatea din București (Licenţă în Filologie, 2002), studiile sale postuniversitare incluzând două programe de masterat în Antropologie Culturală. Interesele sale de cercetare sunt studiul culturii materiale, antropologia consumului, new media și social media, cultura adolescenților, stilurile de viață.