Google declanșează azi Mobilegeddon


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

21 aprilie este ziua în care Google începe să favorizeze site-urile adaptate pentru mobil. Dacă site-ul tău nu conține text lizibil, dacă link-urile nu pot fi apăsate ușor, dacă paginile nu se rearanjează în funcție de ecran, atunci site-ul va coborî în paginile de căutări de la Google.

Noul algoritm a fost anunțat de Google încă din februarie și se bazează pe faptul că 60% din site-urile din întreaga lumea se accesează prin interfețe mobile. Din 21 aprilie, site-urile de e-commerce și alte site-uri ale marilor companii vor constata că le-a scăzut semnificativ numărul de vizitatori, deoarece afacerile respective nu mai sunt ușor de găsit prin Google.

Aveți la dispoziție un instrument online prin care verificați dacă site-ul vostru este pregătit pentru noul algoritm. De exemplu, acest blog este în regulă, deși se bazează pe o versiune veche a WordPress-ului (da, da, o voi actualiza în curînd) și pe o temă grafică care a ajuns deja la o variantă responsive grație dezvoltatorilor de la Woo Themes, pentru că varianta de mobil este generată de un plugin specializat.

Dacă intri la Google Webmaster Tools, vei vedea cîte din site-urile pe care le administrezi sunt adaptate pentru dispozitivele mobile. Totuși, căutările de pe tablete nu vor fi afectate, deci trebuie să te focalizezi pe cum arată site-ul tău pe smartphone-uri.

Să nu uităm că modificarea vine la mai puțin de o săptămînă de cînd Comisia Europeană a acuzat Google de favorizarea propriului motor de comparare a prețurilor – Google Shopping – în căutările de produse.

Prin această schimbare de algoritm, Google nu face altceva decît să se adapteze vremurilor și demonstrează încă o dată că, dincolo de SEO și alte șmecherii pentru a urca în clasamente, conținutul și modul în care arată acesta pe ecrane sunt lucrurile care contează cel mai mult astăzi online.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.