(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 4 min)
Cam toată lumea a aflat că s-a lansat versiunea română a serviciului Google News. Eu sunt un vechi utilizator al serviciului și treptat am învățat cum pot personaliza secțiunea de știri, în așa fel încît să primesc numai ceea ce mă interesează și cum pot face adevărate analize media prin urmărirea unor cuvinte cheie relevante.
Cum poți deveni sursă la Google News România
Horia Ghibuțiu explică pe blog cum pot instituțiile de presă și bloggerii să se înregistreze ca surse la acest serviciu. Este un proces migălos, dar cu atît mai ușor cu cît ai un site bine organizat, transparent și cu un conținut original.
Google News poate fi accesat pe web la adresa news.google.ro sau prin aplicațiile de pe Android sau iOS. Veți putea accesa Google News intrând și pe secțiunea „Știri” din partea de sus a rezultatelor căutării. Google News este disponibil deja în 28 de limbi, acoperind 45 de țări.
Pentru a fi inclus, trebuie să completezi un formular sau să soliciți direct includerea site-urilor pe care le ai deja înregistrate în Google prin diverse servicii – AdWords etc. E bine să citești cu atenție ghidul pentru publisheri înainte de a face o solicitare.
Un leu mort este regele junglei jurnalismului online
Leul Cecil a fost ucis mișelește de un american, prilej pentru presa din întreaga lume să paraziteze cadavrul animalului. De la jumătatea lui iulie și pînă pe la sfîrșitul lui august, au fost publicate nenumărate articole despre asta și s-au atins toate unghiurile de abordare prevăzute de manuale. Dacă vei căuta „Cecil the lion” pe Google, vei găsi peste trei milioane de rezultate, spune New York Times.
Aici nu este vorba despre inovație, ci despre o practică veche, de fapt două: jurnalismul de turmă (pack journalism) și foamea de senzațional menită să anihileze emoțiile cititorilor. Tot trei milioane au fost și tweet-urile și s-a ajuns chiar la un record de 900 de tweet-uri pe minut pe această temă.
Notes este începutul blogging-ului pentru Facebook
FB a descoperit abia acum blogging-ul, dar mai bine mai tîrziu decît niciodată! Ca să nu ne șocheze cu schimbări radicale, va începe cu modernizarea aplicației Notes, o secțiune uitată mult timp prin cavernele Facebook-ului. Business Insider spune că viitoarea jucărie pentru scris seamănă surprinzător de bine cu Medium (iată un exemplu de post).
Este greu de crezut că bloggerii cu site-uri personale vechi vor trece brusc la Notes, dar serviciul poate fi țintit către începători, cei care n-au experiență în blogging.
Primiți cu reclama?
A început un război tăcut: cititorii online agasați de reclamele vs. site-urile care trăiesc (și) din publicitate și care au nevoie de afișări și click-uri. La mijloc: aplicațiile și extensiile care blochează reclamele. Să fim serioși: numai cei care lucrează în publicitate și companiile care plătesc apreciază reclamele online. În ziua de azi, cînd opțiunile de informare sunt multiple, cititorii ocolesc site-urile care au devenit imposibil de consultat din cauza reclamelor intruzive. PageFair estimează că blocarea reclamelor îi costă pe publisheri 22 de miliarde de dolari în 2015.
Soluția este simplă și ține de comunicare: marile site-uri cer politicos permisiunea vizitatorilor de a le afișa reclame. Acesta este cazul lui Wired.com, de exemplu. The Guardian le sugerează cititorilor alte moduri de a susține site-ul, în cazul în care au în browser activată o opțiune de blocare a publicității. Tot răul spre bine, pentru că oamenii din publicitate sunt nevoiți să vină cu reclame mai puțin intruzive, mai utile, mai amuzante, integrate în conținutul editorial.