Inovații în jurnalism: Facebook e pe felie


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Conținut generat de utilizator la Lemonde.fr

În timpul tragediei aviatice din Alpi, Lemonde.fr a intrat în alertă și a profitat de contribuția cititorilor săi. Astfel, pe site-ul Le Monde.fr ți se deschidea un pop-up cu informații în timp real despre accidentul în care a fost implicat un avion Airbus A320. Puteai pune întrebări sau comenta. Evident, cineva din echipa ziarului răspundea imediat la întrebări. Din păcate, în presa online din România nu se răspunde la comentarii iar acestea nici nu sunt moderate, ați observat?

Hopa știrea pe FB!

În avalanșa de știri negative despre Facebook (chiar azi am aflat că ei pot stoca și textele pe care le tastezi dar nu le publici pe site-ul lor), apare rar cîte una pozitivă. Platforma lui Mark poartă discuții cu vreo 6 companii media mari, inclusiv cu The New York Times, BuzzFeed și National Geographic, pentru a le permite acestora să-și publice știrile direct pe FB. Practic, conținutul, mai ales cel pentru mobil, se va încărca direct în newsfeed-ul de la Facebook, nu va mai fi nevoie să dai click pe o știre pentru a o deschide în browser.

Știruci pe cesulețul Apple

Fiecare dispozitiv nou necesită conținut adecvat, altfel moare (vezi Minitel în Franța). Avîntul ceasurilor “inteligente” a produs interes în rîndul creatorilor de conținut. Astfel, The New York Times va furniza titluri pe Apple Watch, adică informații pe care utilizatorii le pot citi în cîteva secunde. Știrile vor fi însoțite de fotografii. Cititorii pot opta pentru citirea textului integral pe mobil sau pentru salvarea lui într-o listă pentru mai tîrziu. Pe ceasurile Android, acest lucru se poate face prin instalarea unor aplicații speciale.

Curator pentru știri care rup

Twitter a lansat în martie Curator, un serviciu de filtrare pentru companiile media prin care acestea pot identifica tweet-uri și Vine-uri pe care să le afișeze în timpul transmisiunilor în direct sau al evenimentelor în desfășurare. Astfel pot fi afișate informații de tip breaking news înainte ca utilizatorii să le remarce pe Twitter. După ce a fost în faza beta pînă în martie 2015, Curator e gata de atac.

Nu mă urmări, te rog!

Webdocumentarul nu a prins la noi, dar este deja un gen de jurnalism online în țări ca Franța și Belgia. Am remarcat serialul Do Not Track, un webdocumentar despre viața privată și tehnologia digitală. Primul episod este despre ritualurile de dimineață, acelea care ne fac să ne avîntăm online fără să ne pese de urmele pe care le lăsăm și concesiile pe care le facem în privința datelor personale. Ca orice webdocumentar care se respectă, și acesta conține text, imagini fixe și în mișcare, comentarii audio și link-uri pentru aprofundarea temelor.

Foto 2: Atelier.net

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.