(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)
În facultate, se desfăşoară o campanie electorală de mare respiraţie: alegerea şefului de an (întotdeauna este vorba despre un „şef”, nimeni nu îndrăzneşte să pună tradiţionalul slash din „şef/şefă”). Abilităţile manageriale ancestrale ale poporului nostru se manifestă de la vârste fragede. Afişele şi pliantele demonstrează cîteva lucruri:
– studenţii-candidaţi au bani (multe afişe A3, color)
– studenţii-candidaţi au timp (realizarea materialelor le-a consumat ceva timp în mod evident)
– studenţii-candidaţi nu au imaginaţie şi nu au o atitudine proactivă (afişe pe fond negru, utilizarea simbolului morţii)
– studenţii-candidaţi nu cunosc încă mediul studenţesc (promisiunile sunt generale, nevoile studenţilor nu au fost identificate)
Un lucru e cert: toată lumea „se pricepe” la publicitate. În fond, dacă ştii să faci un afiş, se poate spune că eşti copywriter, nu?
Despre campanie, mai în detaliu
De ce nu avem vedete în PR, ci numai în publicitate
Corect. Prin urmare cu bani si niste timp oricine poate sa se joace de-a scribul comercial, chiar daca nu a reusit sa afle inca ce este „persona”.
Imi aduc aminte de o discutie mai veche cu Petrisor Obae (EVZ, fost Capital): „toti romanii sunt copywriter-i, de la tarabagiul din Obor pana la comentatorii sportivi. De ce ar fi altfel in cazul stundetilor?…”
La cursurile de PAO, le-am spus totuşi pe scurt cam ce înseamnă determinarea publicului-ţintă, cum se lansează o publicaţie, care este rolul publicităţii în publicaţie etc. Ei au foarte multă energie, dar important este să le-o canalizăm în direcţii constructive.
Petrişor ştie ce spune, şi din experienţă proprie, pentru că a predat la FJSC un curs de iniţiere foto.
Eu cred ca e mai mult o modalitate de activitati extracuriculare, gresit intelese si de studenti si de profesori.
Iar asa cum romanul e avid de putere, se vede asta inca din frageda pruncie. Ai dreptate cu acea canalizare a energiei in directii constructive. SEFUL nu e o directie constructiva, mai ales ca da nastere unor discutii, certuri sau alte astfel de incidente.
Interesante observatiile, mai ales ultimele doua [chestia cu afisele pe fond negru mi-a scapat, chiar daca de grim reaper am amintit putin in articolul de pe SSN]. Sunt curioasa cine o sa fie votat pana la urma…
[Side note: in week-end o sa vina si partea a doua la articolul despre campanie :)].