Inovații în jurnalism: Google-ul persoanelor, aplicația bogaților, Facebook și breaking news


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

O fi jurnalismul pe cale de dispariție, dar ceva tot rămîne important: agenda jurnalistului, contactele lui. Este vital să ai pe cine suna la momentul potrivit, cînd ai dat de un subiect. Pe vremuri, rețeaua Profnet îi ajuta mai ales pe jurnaliștii din SUA. Iată că vechiul Media Spot Me devine Expertise Finder, prin străduința a doi foști jurnaliști.

Google-ul persoanelor

Expertise Finder funcționează la fel de bine ca Google și găsește rezultate relevante la fel de rapid, dar rezultatele constau numai în persoane. Deocamdată, site-ul poate găsi numai experți din instituții academice. Eu am căutat „global warming” și mi-a găsit 32 de persoane experte în acest domeniu. După aceea, poți filtra rezultatele după stat. La fiecare persoană, ai o mică descriere, e-mail-ul și numărul de telefon. Instituțiile care doresc să-și înscrie experții au de ales între abonamentul gratuit și cele cu plată (acestea oferă statistici, posibilități de branding etc.).

Journalism.co.uk are un articolaș despre alte instrumente de căutare pentru jurnaliști.

Rețeaua celor putred de bogați

Forbes Under 30Bun, jurnaliștii au rețelele lor. Dar și bogații au acum una, grație celor de la Forbes. Este vorba despre Under 30, o aplicație pe care numai milionarii sub 30 de ani o pot instala pe smartphone. Care este legătura cu jurnalismul? Păi oamenii ăștia trebuie distrați cu informații bine documentate jurnalistic, din business și comerț online. Forbes Under 30 a fost dezvoltată împreună cu cei de la Tinder și va fi lansată oficial în octombrie. Va include mesagerie personală, feed-uri de știri, oportunități de afaceri etc.

Aplicația este primul rezultat al incubatorului de cercetare software al corporației Forbes.

Site-ul societății decăzute

Collapse NewsCînd v-am povestit despre un motor de căutare anti-Google, anti-dezinformare și anti-manipulare, am simțit eu că este doar începutul… Iată că s-a lansat Collapse.news, un site specializat pe colapsul societății americane. Parcă și-au dat mîna aici teoria conspirației cu știrile negative: eșecul ecologiei, prăbușirea băncilor centrale, guvernele corupte, medicina fără soluții etc. Practic, oricînd se întîmplă ceva rău, acest site analizează de ce, cine a provocat, ce va fi în viitor, pe subiectul respectiv.

Ultima oară cînd am verificat, pe site puteam afla despre foametea globală, epidemia de Ebola, suprapopulare și, de ce nu… cauzele dispariției civilizației maya.

Facebook ia o felie din breaking news

Nu-mi dau seama dacă a rămas vreun aspect al vieții omului în care să nu se fi băgat Facebook. Așa că ce mai contează faptul că acum compania vrea să împingă și notificări pe mobile în caz de breaking news? Aplicația este acum în stadiul alfa și se știu puține lucruri despre ea, printre care: utilizatorii vor alege publicațiile și subiectele și alertele vor avea maximum 100 de caractere și un URL către textul complet. Păi… ce ar mai lipsi? Poate o aplicație breaking news cu poze cu pisici!

Aplicația a fost dezvoltată de divizia Facebook for Business.

Foto: Techcrunch, Business Insider

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.