Welcome to the Muci Country! 7


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)

Sunt mai multe lucruri amuzante cînd mergi cu trenul în RO. Iată cîteva:

– sunt mai multe categorii de trenuri, diferenţa dintre ele fiind doar preţul

– o distanţă de cîteva sute de kilometri dintre Bucureşti şi Litoral e parcursă în vreo 7 ore

– unic în UE, promovăm energiile poluante (vezi „Săgeata albastră”, un tren omnibus de tip regional, pe motorină)

– nu trebuie neapărat să-ţi iei bilet. Dacă vine controlorul, îl şpăguieşti căscînd. Dacă nu vrei să-i dai şpagă, îl poţi bate.

– vagoanele sunt dotate „la noroc”. În unele se deschid geamurile, în altele sunt perdelele nespălate din anii ’70, în altele nu se închide uşa compartimentului (am nimerit asta săptămîna trecută) etc.

– ţi se spune „Vă dorim călătorie plăcută!” în gara din Capitală

Dar cele mai tari locuri din trenurile noastre sunt toaletele, mai ales cele din „personale” şi „accelerate”. Căcăstoarele sunt găuri prin care poţi vedea şinele, în timp ce te scremi. Cu puţină sincronizare, poţi marca locuri precum Buda sau Cricov, cu number 1 sau number 2 (depinde de ce ai mîncat înainte).

Vă ofer o pozică dintr-un tren accelerat românesc, din „toaletă”. Întrebarea e: pe ţeava de apă sunt muci albi solidificaţi, ceară întărită, sau number 2 după consumarea unei ciocolate albe?

sapun.jpg


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

7 gânduri despre “Welcome to the Muci Country!

  • iulia

    Pretul nu reprezinta doar diferenta dintre trenuri, ci si diferenta dintre clase ale aceluiasi tren. La personal diferenta de bani dintre clasa I si clasa a II-a este destul de mare, dar cand vorbim de calitate… Ce e aia? Calitate?
    Stiam ca daca nu ai bilet ai ca optiune spaga, dar nu stiam ca daca nu dai spaga ai ca optiune bataia, pentru controlor, evident.
    La cum se clatina personalul, nu poti nici sa te scremi, crede-ma.
    Number 2 se exclude din start.

  • George Hari

    E o mică diferenţă între clasele trenului: la clasa I sunt locuri. Anul trecut, am mers cu personalul (adică eu cu mine personal) la clasa I, ca să fiu mai liniştit. Iar dacă în prealabil îl baţi pe controlor, el chiar nu lasă la clasa I călători de la a II-a.

    Te scremi în compartiment sau pe hol şi number 2 se face din picaj, altfel nu ai cum admira panorama spre liniile ferate, prin sus-numita gaură denumită WC.

  • Andra

    O Doamne cat pesimism! Eu circul foarte des cu trenul de la Constanta la Bucuresti (si retur) iar la rapid am avut parte de vagon cu aer conditionar. Exista si trenuri curate nu e dracu’ chiar asa de negru dar fara suparare… cele mai murdare le-am intalnit spre Moldova. Dezavantajul de a fi fiica de ceferist – am permis gratuit la clasa I si ma plimb peste tot numai cu trenul.

  • George Hari

    Andra, şi eu merg destul de des cu trenul. Nu înţeleg însă de ce, dacă mergi cu un tren de tip „accelerat” (stai să mă opresc din rîs… gata), trebuie să te aştepţi la celebrele banchete soioase din imitaţie de piele, cu vechile inscripţii CFR, lipsa aerului condiţionat etc.

    Soluţia ar fi simplă: preţurile la aceste cocine să fie foarte mic (38 de lei pînă la Sibiu la „accelerat” :-) e enorm, mai ales că faci 6 ore), adică să se fie corelate preţurile cu confortul. În aceste condiţii, cei 38 de lei par o amendă pe prostia turistului care nu e în stare să-şi ia un Ford şi să facă drumul în 3-4 ore.

  • iulia

    Nu mereu e liber si mai confortabil (cat de cat) la clasa I (Personal); navetistii circula la clasa I (nu am inteles de ce) si nasul (scuzati, controlorul) te mai lasa sa stai la clasa I, chiar daca ai bilet de clasa a II-a. La capitolul „accelerat”, sunt de acord

  • Alex16

    Accelerat se pune tabla pe tren doar asa de forma.. de ex..trenul Iasi-Constanta sau mule altele..nu iti dai seama daca e accelerat sau personal.Am trait unele momente cand am zis ca e personal nu accelerat