STUDIU Tiplogia hipsterilor din Centrul Vechi 5


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

Se știe, degeaba ești hipster dacă nu te afișezi în Centrul Vechi. Rezervi o masă de 6 persoane și te așezi, pentru că ai ajuns primul. Dai check-in pe Facebook. Scoți cartea groasă, cu coperte cartonate, din geanta Crumpler și te pui pe observat mediul înconjurător, cu cartea deschisă. Din cînd în cînd, dai pagina, ca să salvezi aparențele. Eventual îți faci o poză citind și o publici în folderul „Chilling”. Ș.a.m.d.

În cadrul studiului de tip etnografic realizat în perioada 23-27 Iulie, Exact Cercetare și Consultanță și-a propus să înțeleagă motivele principale pentru care bucureștenii aleg să-și petreacă timpul liber în Centrul Vechi.

Iată cele patru categorii de hipsteri identificate:

1. Tinerii extravaganți, non-conformiști, care cred că toată lumea este a lor. Sunt în general aceia care trăiesc pe banii părinților, ies foarte des în oraș si nu se uită la prețuri. Preferă hainele scumpe și care ies în evidență, sunt foarte cosmopoliți, cu pretenții ridicate în ceea ce privește mâncărurile sau băuturile consumate.

2. Tinerii boemi wannabe, cu activități mai speciale, precum pictura sau fotografia, care merg cu bicicleta, skate-ul, rolele și sunt atrași de conceptul vintage. În general sunt tineri care cred despre ei înșiși că sunt diferiți pentru că posedă un talent anume.

3. Bărbații maturi, cu condiție financiară bună, în căutare de distracții, băuturi fine și persoane de sex opus. Sunt acele persoane trecute de prima tinerețe, care au o carieră de succes și o situație financiară bună. Bunăstarea le asigură accesul la mediile opulente: călătorii, restaurante sofisticate.

4. Persoanele cu chef de distracție, în locurile unde viața palpită, unde se pot simți bine într-un mediu cosmopolit, tineresc, vivace. În cele mai multe cazuri sunt studenți sau proaspăt absolvenți, aflați la începutul carierei. Primează dorința de a evolua pe plan profesional, însă distracțiile nu sunt deloc neglijate.

Ați înțeles, da, bicicleta e activitate specială și bărbații maturi sunt bogați…

Pentru pasionați, studiul complet.


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5 gânduri despre “STUDIU Tiplogia hipsterilor din Centrul Vechi

  • gadjodillo

    ei, sint mai multe tipuri, eu le-as fi impartit si pe sexe, ca un hipster de 35+ care lucreaza in publicitate e diferit de hipserita de 30+.
    oricum, interesante tipologii… si detestabile persoane, daca le privesti ca grup. daca esti prieten cu unul-doi dintre ei, mai merge.

  • gadjodillo

    textul de pina la rezultatele efective, de pe site/ul EXACT, este ambiguu. nu sint de acord (eu personal) cu multe dintre afirmatii. chestii de-alea de absolventi de litere, despre care nu mai stiu care poet national spunea ‘cuvinte goale ce din coada au sa sune’.