RECLAMĂ O mulțime de femei cu chiloții în vine strigă în cor 3


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

Secvențele se succed rapid:

  • femeia în pijama, la ea acasă, respiră sacadat nu pentru că a scăpat de constipație, ci pentru că…
  • femeia în toaleta hipermarketului se fojgăiește pe tronul WC-ului nu pentru că are limbrici, ci pentru că…
  • după duș, femeia pe WC, urlă nu pentru că șamponul i-a stricat părul, ci pentru că…
  • femeia din toaleta claustrofobică sare în sus și distruge rafturile cu capul nu pentru că a văzut un păianjen, ci pentru că…

…pentru că a venit acel moment minunat, momentul roz! Dacă nu era el, nu cîștigau la concursul organizat de acea firmă de tampoane!

Roz sau roșu?

În această reclamă, se vorbește altfel despre menstruație. Acea perioadă oribilă pentru femei, care le dă peste cap timp de cîteva zile, care-i îngrozește pe bărbați din cauza schimbărilor permanente de stare ale consoartelor și din cauza privațiunilor care li se impun, este cosmetizată de ani întregi în reclamele la tampoane. Lichidul nu este roșu, ci roz sau albastru, femeia este obligată să creadă că în acea perioadă poate face tot ce făcea înainte – să meargă cu bicicleta, să iasă în oraș cu prietenii, să stea două ore într-un scaun dintr-o sală de spectacol etc.

În această reclamă…

  • o adolescentă cu început de sarcină iese isterizată din toaleta liceului, doar în chiloți și dansează brusc un fel de rock’n’roll
  • o altă liceană care a uitat să-și tragă în sus colanții verzi și ai cărei chiloți s-au pierdut undeva îi determină pe producătorii grijulii să ecraneze în clip zona provocatoare de premiu

Capitalismul ne învață astfel să trecem peste durere, să lăsăm în spate ritualul lunar, să ne vedem de treabă și să ne isterizăm. Menstruația e roz și ne poate aduce beneficii, totul e să cumpărăm de la ăia cît mai multe tampoane.

Este o reclamă vulgară? Este una lipsită de inhibiții? Ce mai contează? Euforia campaniei și enormitatea premiului ne fac să aplicăm disonanța cognitivă. Noile generații din industria publicitară se exhibă pentru că au scăpat de roșu și au dat de roz.

Fetelor, haideți să țipăm în cor și să trimitem prin SMS codul cîștigător!

Foto: colaj cu capturi de ecran din reclamă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

3 gânduri despre “RECLAMĂ O mulțime de femei cu chiloții în vine strigă în cor

  • gadjodillo

    sau mai bine nu.
    ştii cum e, old fashion persons don’t get it. eu m-am isterizat în interior cînd am văzut reclama cu picătura de sînge de pe scaunul alb-tip-ikea-or-beyond. n-am idee la ce e, dar dacă o mai văd o dată o să ţin minte.

  • Bogdan N

    O reclama care sare calul bunului simt…dupa acest principiu am putea sa aratam in prime time si secventa in care ne stergem la fund in prim plan pe mana si sa punem acolo niste floricele :D eu zic ca trebuie sa avem chiar si in publicitate o anumita decenta :)

  • D.

    Ah, ah, iata un exemplu de vulgaritate deplina, te pot cita pentru a raspunde la articolul precedent, despre cartea lui Trétiak … (la un nivel diferit, faptul ca Tretiak fumeaza trabuc mi se pare si el vulgar, ca si numeroasele lui provocari pentru a se distinge).