Crăciunul în iulie, tembelismul consumeristului modern


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)

Acum doi ani, mă miram că unele firme fac campanii de Crăciun încă din octombrie. Și iată că aflu de la fratele Costin despre o campanie de Crăciun… în iulie! Evident, există justificări la Christmas-in-July AFI Cotrocenilimita logicii, de tipul „de ce să sărbătorim Crăciunul doar o dată pe an?” etc. Cert este că, la fel ca în celelalte cazuri, și aici scopul este stimularea consumerismului.

În mintea agenției și a mall-ului respectiv, clienții aleargă hipnotizați de la un raion la altul, își umplu coșurile de cumpărături și-și descoperă cardul atingînd limita de credit, împrumut a cărui rambursare o vor plăti ani întregi. Evident, campania nu este realizată după o idee originală, ci este „inspirată” de prin alte părți.

Cu adulții ne mai descurcăm noi, dar ce-o fi în mintea copiilor? Cum se vor mai bucura de Crăciun, din moment ce ei constată că această sărbătoare poate fi oricînd? Este o nouă aroganță a omului modern, care rearanjează ritmul timpului, bagatelizează tradițiile (religioase sau laice) și care-și ascunde adevăratele probleme interioare prin cumpărarea în exces de lucruri inutile.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.