Cele 10 porunci ale cumpărătorului online în privința dreptului de returnare a produsului


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

Despre drepturile consumatorilor și responsabilitățile magazinelor online circulă o mulțime de zvonuri în România. Legile sunt însă clare și majoritatea sunt reglementări europene care sunt implementate și în țara noastră.

Cel mai cunoscut drept folosit în cumpărăturile online este dreptul de a returna (cunoscut și ca dreptul de retragere sau denunțare unilaterală) produsele cumpărate. Pentru a clarifica o parte din ceea ce există în materie juridică în comerțul online, am creat un decalog al celor care cumpără de pe Internet cu privire la acest aspect, pentru TRUSTED.ro.


 

1-Poti-returna-aproape-orice-min

Am dreptul să returnez aproape orice produs cumpărat online

Principiul este că poți returna orice produs cumpărat online. Excepțiile sunt stabilite doar prin lege, deci nu pot returna unele produse:

  • produsele personalizate (de exemplu, obiectele care au fost inscripționate cu anumite texte sau imagini);
  • CD-urile și alte produse informatice;
  • programele de calculator descărcate sau e-book–urile;
  • alte servicii achiziționate online etc.

De asemenea, nu pot returna produsele care nu pot fi revândute din motive de igienă sau produsele perisabile – alimente, flori etc. Excepțiile de la dreptul de retragere sunt enumerate limitativ de lege.


2-Retur-14-zile-calendaristice-min

Am dreptul să returnez produsul în 14 zile calendaristice

În legea veche, era prevăzut termenul de 10 zile lucrătoare, dar OUG 34/2014 prevede 14 zile calendaristice. Termenul curge de la data la care am intrat în posesia fizică a produselor (sau a ultimei piese din serie, dacă e vorba despre un produs cu mai multe piese). Vezi OUG 34/2014.


3-Ambalajul-nu-conteaza-min

Nu sunt obligat să returnez produsul în ambalajul original

OUG 34/2014 precizează că magazinul online nu are voie să descurajeze dreptul clientului de a returna produsul. Ambalajul original poate fi considerat o constrângere pentru consumator. În plus, noua lege 249/2015, tranșează lucrurile: „Se interzice condiţionarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrarea ambalajului.” Detalii despre această lege


Citiți și celelalte „porunci” pe blog-ul TRUSTED.ro

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.