De citit în weekend: inovații online, comerț electronic și alte descoperiri


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 5 min)

M-am îndeletnicit cu scrisul variat în ultimele zile și m-am gîndit să adun aici cîteva titluri, pentru că poate nu mai aveți cărți prin casă în acest weekend:


Cărți digitale la pachet, asistentul virtual pentru e-mail-uri, aprodul care înființează firme

storybundleDin seria de articole despre diverse inovații online la TRUSTED.ro, iată-l pe al 21-lea, care vorbește despre:

  • o soluție de a vinde la pachet cărți digitale semnate de autori independenți;
  • Boomerang Respondable (un asistent bazat pe inteligența artificială, care stă lângă tine atunci când scrii mesajul), o nouă aplicație de la cei care au adus serviciul de programare în viitor a trimiterii prin Gmail a mesajelor;
  • aplicația Wish care-ți livrează produse la prețuri de nimic dacă ești dispus să aștepți;
  • un sistem creat de trei români, care generează toate documentele de care are nevoie viitorul antreprenor pentru înfiinţarea firmei.

Citiți textul pe blog-ul TRUSTED.ro!


Cum să-ți implici și să-ți menții clienții prin conținut de calitate

Cînd eram eu mic, la facultate, am pus ochii și mintea și pe ceva marketing. Dar de cîțiva ani, marketing-ul înseamnă tot mai mult povești (storytelling), motivarea și implicarea vizitatorilor-clienților, crearea de emoții (“micro-momente”), sprijin exact atunci cînd trebuie etc. Cel puțin în comerțul electronic, cam așa se întîmplă. Din raportul “Is Your Platform Ready for the Content & Commerce Collision?”, afli, printre altele că trebuie să:

  • oferi combinația potrivită de conținut și comerț pentru un anumit stadiu al procesului de achiziție;
  • oferi conținut consistent, de calitate, prin mai multe puncte de acces – inclusiv e-mail, social media, web, mobile – online și offline, prin canale de vânzări directe și indirecte;
  • personalizezi experiența acolo unde este cazul.

Citește textul pe blog-ul GPeC.ro, în RO și/sau EN!


Livrarea transfrontalieră ineficientă, în topul 3 al celor mai mari bariere pentru magazinele online din UE

În ultima vreme, am dat iama în rapoarte și studii europene de comerț electronic și am ajuns și la cel realizat de Ecommerce Europe. Am combinat rezultatele găsite acolo cu cele dintr-o cercetare realizată recent de Comisia Europeană și cu unele statistici furnizate de ANCOM, despre piața serviciilor poștale în România. A ieșit o scurtă sinteză a problemlelor legate de livrarea în statele membre ale Uniunii Europene. Cîteva idei:

  • Aproape unul din cinci cetățeni din UE identifică prețurile mici de livrare drept cea mai mare îmbunătățire care ar putea fi adusă;
  • Mai mult de o treime din magazinele online văd costurile mari de livrare transfrontalieră drept un obstacol în calea vânzărilor în alte țări;
  • Piața serviciilor poștale beneficiază de încredere dar trebuie să se adapteze la un e-commerce în dezvoltare, inclusiv transfrontalier;
  • În România, comerțul electronic a fost unul dintre principalii factori care au dus la creșterea livrărilor de pachete la nivel național cât și internațional.

Citește textul pe blog-ul GPeC.ro, în RO și/sau EN!


Clienților din UE nu le place faptul că legile sunt diferite în comerțul electronic, la nivel comunitar

Am rămas în Eurobubble pentru a scrie un pic despre discordanțele la nivel legislativ dintre comerțul tradițional și comerțul electronic pe de o parte și dintre legile despre e-commerce din diferite țări membre. Cetățenii europeni cer uniformizarea legilor în comerțul electronic, aceasta este concluzia trasă în urma unei cercetări efectuate asupra a 25.000 de consumatori din toate țările membre ale Uniunii Europene și a câtorva sute de magazine online, grupuri de afaceri și ministere naționale.

În decembrie 2015, Comisia a venit cu două propuneri:

  1. Prima se reveră la aplicațiile mobile, software-ul pentru telefoane și alte bunuri digitale – o directivă privind furnizarea de conținut digital
  2. A doua se referă la bunurile fizice comandate online – o directivă privind vânzarea de bunuri la distanță

Acum provocarea va fi să fie uniformizate cele două legi, în așa fel încât să se potrivească într-o proporție cât mai mare cu specificul fiecăruia dintre cele 28 de state membre.

Citiți textul pe blog-ul TRUSTED.ro!


Spor la citit și nu m-ar deranja dacă mi-ați spune ce credeți, printr-un comentariu mai jos!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.