(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)
Au trecut două săptămîni de la articolul în care evidențiam 4 tendințe în comerțul electronic, cauzate de pandemie, inspirat de cele scrise de Shira Ovide în New York Times. Autoarea revine cu unele explicații și cu alte constatări.
1. Marile magazine online n-au distrus magazinele fizice
În SUA, Amazon nu a omorît lanțurile de magazine fizice precum J.C. Penney și J. Crew. La noi, s-au găsit soluții diverse, inclusiv achiziționarea în avans de cupoane valorice pe care să le folosim cînd se deschid toate magazinele fizice. Pe de altă parte, deși a crescut comerțul online, este foarte probabil ca, pentru unele produse precum zarzavaturile, să mergem tot în piețe sau magazine fizice.
2. Orașele mici sunt mai aglomerate
Comenzile în creștere au dus la creșterea traficului mai ales în orașele mici, unde magazinele online au trimis mai multe pachete decît de obicei. Dacă două luni și ceva ne-am dat seama că planeta s-a odihnit un pic, este posibil ca haosul pe străzi să revină după ce majoritatea țărilor lumii ridică restricțiile cauzate de pandemie.
3. Comerțul electronic creează locuri de muncă
Chiar și în România, unele magazine online au spus că, nu numai că nu concediază oameni, dar chiar angajează mai mulți, pentru a face față cererii de pe piață. În SUA, munca din economia shopping-ului online tinde să fie făcută de mai mulți bărbați decît femei.
Photo by Macau Photo Agency on Unsplash