(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)
Acum vreo 10 zile am făcut o comandă la Altex. Era perioada sărbătorilor și voiam să aflu în cît timp se procesează comenzile. Am căutat prin vreo cinci pagini pînă am găsit informația. Am așteptat vreo trei zile și, ca să mă asigur că sunt acasă cînd vine curierul, am vrut să sun să întreb cum stă comanda mea. Am căutat în pagina de contact de pe site-ul lor, în pagina cu comenzile mele și în e-mail-ul de confirmare și am sunat la trei numere diferite de telefon. La primul nu mi-a răspuns nimeni, al doilea nu exista, dar am reușit după a treia încercare.
Vreau totul la un loc
Ar trebui să fie foarte ușor să putem contacta magazinul online. La fel de ușor trebuie să pot afla cum se numește firma care deține magazinul, unde are sediul, ce program de lucru, la ce telefoane sun, care sunt adresele de e-mail, dacă au număr de înregistrare pentru prelucrarea datelor personale etc. Ca un client responsabil și cheltuitor ce mă aflu, vreau să știu tot despre magazinul online de la care cumpăr.
Am tendința să am încredere în magazinele online care-mi oferă transparență. Tind să ador magazinul online care are într-o singură pagină toate detaliile despre companie și de contact!
De aceea, din 2 aprilie, standardele TRUSTED.ro s-au modificat în așa fel încît să prevadă obligativitatea paginii unice de contact. Conform standardului 1 din lista detaliată de criterii (fișier PDF) de acordare a Mărcii de Încredere, în pagina unică de contact clienții trebuie să găsească:
- denumirea și, în cazul societăților comerciale, forma juridică (de ex.: SRL, SA)
- sediul ori punctul de lucru al furnizorului de servicii
- numerele de telefon, fax, adresa de e-mail și orice alte date necesare contactării
- numărul de înmatriculare sau alte mijloace similare de identificare comercială
- codul de înregistrare fiscală
- capitalul social
- numărul înregistrării la ANSPDCP (dacă este cazul)
- scriptul mărcii TRUSTED.ro
Reanalizarea magazinelor înscrise
Din 2 aprilie, orice magazin nou care se înscrie în TRUSTED.ro trebuie să creeze sau să completeze pagina unică de contact. În momentul reauditării (se fac două audit-uri pe an) fiecăruia dintre cele peste 120 de magazine înscrise în rețea, se va verifica respectarea acestui standard extrem de important. Nu este un standard dur, este pur și simplu o unificare a unor informații care există în pagini diferite din site-ul magazinului. Pentru magazinele online care se înscriu la Gala Premiilor E-Commerce 2013, standardele TRUSTED.ro reprezintă criteriile de acceptare în concurs.
Pagina unică de contact nu este un moft. Este o dovadă de profesionalism din partea firmei care administrează magazinul online și o facilitate primordială pentru clienți.
Pe același subiect: GPeC 2013 și pagina unică de informare