Cele mai întîlnite greșeli la magazinele online 9


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Ca și voi, și eu găsesc frecvent probleme la magazinele online românești de pe care comand uneori produse. Magazinele care doresc să primească Marca de Încredere TRUSTED.ro își rezolvă cele mai multe dintre neajunsuri înainte să completeze formularul de înscriere. Cu toate acestea, mai sunt unele scăpări observate la cele mai multe dintre magazinele candidate, în cadrul procesului de audit.

Iată-le pe primele 5 din acest top:

1. Afișarea capitalului social

Potrivit legii 31/1990, orice magazin online din România trebuie să afișeze capitalul social pe site. Este bine ca această informație să fie alături de datele fiscale – numele firmei, numărul de la Registrul Comerțului, codul unic de înregistrare etc.

2. Înregistrarea la ANSPDCP

Aproape orice magazin online trebuie să se înregistreze la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrarii  Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Păstrezi datele personale după comandă și expediere? Trimiți un newsletter? Sau folosești datele respective în alt scop (de obicei de marketing?) Atunci trebuie să te notifici la ANSPDCP!

Dincolo de notificare și procedura birocratică (obligatorie din punct de vedere legal), întreg procesul îți va pune niște întrebari legate de ce date colectezi și de ce, care te vor face, sperăm noi, să înțelegi mai bine ce trebuie să scrii în documentul de pe site legat de confidențialitatea datelor personale.

3. Afișarea programului de lucru

Știm, în comerțul electronic nu există program de lucru, deoarece comenzile pot fi plasate oricând. Dar comenzile sunt procesate în cadrul unui program de lucru din timpul zilei și este bine ca toți cumpărătorii să știe între ce ore te pot contacta la telefon. Rata de contact prin telefon este încă destul de mare în e-commerce-ul românesc, este bine să nu ignori afișarea programului de lucru pe site.

4. Existența unui contract între magazin și cumpărător

Înainte de fiecare comandă, clientul trebuie să ia la cunoștință contractul magazinului și să bifeze în mod expres că este de acord cu ele. Nu este valabil contractul dacă clientul nu este obligat să bifeze acordul care poate fi exprimat sub o formă simplă de tipul “Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile acestui site”. Evident, este obligatoriu să existe un link spre pagina cu termenii și condițiile, din cuvintele respective. Acordul nu este valabil dacă bifarea este efectuată din oficiu sau dacă un client nu este obligat să bifeze.

5. Adresa de e-mail pentru dreptul de autor

Cam toate site-urile analizate au o declarație potrivit căreia firma deținătoare este proprietara drepturilor intelectuale asupra conținutului – informații și imagini. Este însă nevoie, în același paragraf, de precizarea unei adrese de e-mail la care utilizatorii să poată raporta o încălcare a acestei declarații. Cu alte cuvinte, dacă un client consideră că un element din site-ul magazinului încalcă dreptul de autor al altcuiva, trebuie să aibă la dispoziție o adresă de e-mail la care să raporteze acest lucru.

Citiți și despre celelalte patru greșeli frecvente, pe blog-ul TRUSTED.ro.

Abonează-te
Anunță-mă cînd apar
guest

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

9 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
krossfire

Si totusi, de ce ar fi lucrurile astea “greseli” :) ?

krossfire

Eu ma refeream la formulare. Da impresia ca niste lucruri de bun simt sunt ”gresite” :)

krossfire

O cârcoteală mică, nimic mai mult :)

hmg15

Romanul e comod, el nu citeste etichetele produselor pe care le cumpara. Sunt curios cati stau sa analizeze toate lucrurile mentionate in articol.

Magazin de produse naturale

Eu cred ca nu prea ne uitam dupa etichete mai ales daca ne place ceva.