Ți-ar plăcea să returnezi în 12 luni un produs cumpărat online? 5


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Mi se pare incredibil că, la aproape un an de la intrarea în vigoare a Ordonanței de urgență 34/2014, unele magazine online nu au pe site-uri informațiile privind dreptul de retragere (retur) al clientului. Gala Premiilor E-Commerce (GPeC) atrage atenția asupra acestei scăpări, care-i poate costa bani grei pe proprietarii magazinelor.

Dacă nu ai pe site informațiile respective, termenul de returnare pentru un produs cumpărat online va creşte de la 14 zile calendaristice la 12 luni. Prin OUG 34/2014, magazinele online sunt obligate să înştiințeze consumatorii cu privire la condițiile, termenele şi procedurile de exercitare a dreptului de retragere şi să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere (vezi art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1 din OUG 34/2013).

Concret, legea românească obligă magazinele online să îi informeze pe potențialii consumatori – încă dinaintea achiziționarii produsului – asupra dreptului de a returna produsul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data la care au primit produsul, fără ca aceştia să fie nevoiți să ofere vreo explicație sau un motiv anume pentru retur.

Pe lângă menționarea acestui drept, magazinele trebuie să le pună la dispoziție utilizatorilor un formular prin care aceştia pot renunța la contractul comercial dintre cele două părți şi, deci, pot returna produsul. Lipsa acestui formular de pe website-urile magazinelor online poate atrage amenzi. Nu este obligatoriu să fie folosit acel formular, legea oferă doar un model.

Astfel, dacă nu scriu explicit pe site-urile lor despre acest drept, magazinele online sunt pasibile de o amendă de până la 4.000 lei, iar perioada în care clientul poate returna produsul comandat se măreşte de la 14 zile până la 12 luni.

De 10 ani în România, GPeC.ro (Gala Premiilor eCommerce) auditează magazinele online atât din punct de vedere al criteriilor legislative, cât şi din punct de vedere al bunelor practici în e-commerce, decernând premiile industriei în acest domeniu. Potrivit reprezentanților GPeC.ro, sub 10% din magazinele online respectă noile prevederi ale OUG 34/2014.

Criteriile de preselecție în Competitia GPeC te ajută să afli şi să îndeplineşti principalele obligații legale. Dacă, ulterior, treci de cele peste 120 de criterii de jurizare – înseamnă că ai un magazin online cu reale şanse de succes!”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Ȋnscrierile magazinelor online în Competiția GPeC au loc până pe data de 27 aprilie 2015. De menționat că până pe 10 aprilie există şi o ofertă early-bird care aduce reduceri de preț magazinelor online pretendente. Detalii şi înscrieri pe www.gpec.ro, secțiunea Competiția Magazinelor Online.

Informații detaliate despre toate acțiunile GPeC regăsiți pe website-ul evenimentului la www.GPeC.ro.


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

5 gânduri despre “Ți-ar plăcea să returnezi în 12 luni un produs cumpărat online?