(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)
Avea dreptate Jakob Nielsen încă din 1995 cînd spunea că site-urile simple şi ergonomice vor stăpîni lumea. Iată că tot mai multe site-uri ale magazinelor online îşi schimbă faţa după acest principiu.
Noul site Emag.ro este mai logic organizat, mai uşor de folosit şi se încarcă mai repede. Îmi place că primesc recomandări în funcţie de produsele pe care le-am căutat la ei, deci prima pagină care mi se afişează mie nu este la fel cu cea care ţi se afişează ţie.
- Aş optimiza puţin fonturile, pentru că sunt cam colţuroase acum şi le-aş mări puţin, că nu mai au vîrsta de 20 de ani toţi clienţii magazinului online, unii şi-au mai pierdut din acuitatea vizuală.
- Aş scoate mărul ăla din logo şi sloganul Îţi dorim o zi bună ca un măr proaspăt care nu face referire la nici un produs cultural cunoscut (deşi cred că logo-ul se schimbă în funcţie de vizitator şi/sau momentul zilei). Pe de altă parte, n-am înţeles de ce îmi „vorbeşte” logo-ul, pentru că din el iese o bulă în care îmi văd numele şi link-urile spre cont şi coşul de cumpărături.
- Filtrele sunt acum pe stînga, dar trebuie să fii atent cînd treci cu mouse-ul pe categoriile din dreapta, să nu pierzi rîndul.
- Mi-ar plăcea o căutare instantanee cînd tastez numele unui produs, cum am văzut eu la alte magazine online româneşti şi la Google Instant Search.
- În pagina produsului, aş vrea fontul mai mare şi mai ales preţul, pentru că nu mi se pare că iese în evidenţă acum, oricît de roşu şi mare ar fi el.
- Atunci cînd în sidebar-ul din stînga ai un meniu scurt, ai grijă cum treci cu mouse-ul peste opţiuni, pentru că e posibil să ţi se deschidă o ramură nouă de link-uri, deşi nu doreai asta, ci voiai să dai click pe un link principal.
În general, site-ul Emag.ro a efectuat o schimbare la faţă bună şi sunt sigur că ei vor lua în considerare observaţiile clienţilor şi bloggerilor, pentru că este vorba despre un magazin online deschis şi receptiv.