Anim’est 2010: Calupul 1 şi camăgarul 2


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

mobile

O nouă zi la Anim’est şi noi studenţi voluntari pe care-i descopăr acolo. De la unul dintre ei aud că membrii juriului văd chiar prima oară acum filmele înscrise în competiţie, că mîncarea oferită de organizatori nu este chiar aşa de bună şi că există şi voluntari din străinătate.

Au fost două calupuri din competiţia internaţională studenţească la Scala, primul format din filme triste şi abstracte, al doilea tot din filme triste, dar ceva mai digerabile.

Calupul 1

Laitmotivul lui cred că a fost zborul:

  • În Loom, o molie este atacată cu bestialitate de un păianjen care o prinde în plasă: viziune microscopică asupra acţiunii şi o muzică foarte potrivită, cu accente industriale.
  • În Look up, ziarele curg din copaci în locul frunzelor: un film foarte colorat care evocă toamna ca anotimp şi toamna ca stare în societate.
  • În Steinfliegen, o piatră cu aripi mici îşi doreşte să zboare: în ultima secvenţă, filmare clasică în care fetiţă face piatra să zboare aruncînd-o pe lac.
  • În Mobile, o vacă de pe un suport de jucării pentru bebeluşi încearcă să ajungă la o albină de pe partea cealaltă a suportului şi se balansează, făcînd celelalte figurine să zboare: mişcări fluide, prim-planuri de efect şi efecte sonore bune.

13oct 13oct_2

Camăgarul 2

Laitmotivul cred că a fost transfigurarea:

  • În Arithmetique, un băieţel are probleme cu cifrele, dar este ajutat de un cor de personaje fantastice născute din cerneală: aria „Două robinete curg într-un rezervor” face toţi banii.
  • În Pygmalion, pictura de pe perete devine culoare şi se materializează, spre deliciul domnului creator/privitor: o mulţime de simboluri îngrămădite într-un scurt-metraj.
  • În Especes de patates, oamenii sunt cartofi şi cartofii îi definesc pe oameni: personaje bine desenate, cartoful este adaptat în desen în funcţie de mesajul ce se doreşte a fi transmis.
  • În Benigni, o mică tumoare sub braţul unui bărbat capătă chip şi personalitate şi se împrieteneşte cu gazda sa umană: scene tragicomice, un final brutal dar optimist.

Despre competiţia românescă, într-un articol separat.

Foto 1: Din „Mobile (Euganea); Foto 2 şi 3 realizate cu Sony Ericsson Vivaz

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.