Perle de la admiterea la Jurnalism (FJSC) – calup 2 1


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 11 min)

O întrebare stă pe buzele tuturor: de ce? Eu știu una și bună: din cauza lipsei lecturilor și a exercițiului scrisului. Din cauza părinților, în primul rînd, care nu le transmit odraslelor valori culturale, care-i lasă să plutească în derivă, care nu le inspiră respect. Apoi, din cauza profesorilor. Niciodată din cauza tinerilor, evident.

Sorry…

  • nu în facultate vei învăța limba română literară
  • nu în facultate vei citi operele literare fundamentale
  • nu în facultate îți vei dezvolta vocabularul

Acestea sunt instrumente cu care vii pe șantierul universitar. Cuvintele nu vin în minte pentru că nu sunt destule în memorie. Cuvintele nu se îmbină cum trebuie pe hîrtie pentru că nu ai văzut destulă hîrtie cu vorbe îmbinate.

Lectura și scrisul sunt canoanele prin care trebuie să treacă un intelectual. Un viitor student nu va zidi, nu va sculpta, nu va instala chiuvete, ci va citi și va scrie. Altă soluție să devii un intelectual apreciat și mai ales împăcat cu tine însuți nu este, în afară de citit și scris intens. Ieri am vorbit online cu Krossfire care-mi atrăgea atenția că ăsta era crezul lui Stephen King. Da, dar nu numai al lui, ci al tuturor celor pentru care cuvîntul este sursa cîștigării pîinii zilnice.

Obs.

Liceenii consideră că televiziunea este un mijloc exclusiv de distracție, care, în mod accidental, difuzează creații culturale și educative. Condescendența față de emisiunile posturilor de televiziune se transformă pe parcursul lucrării în singura normă de apreciere a profesionalismului în acest domeniu. Cu alte cuvinte, posturile românești TV dau aceste emisiuni pentru că atât le duce mintea!

Mi-e teamă de liceanul care consideră că are ce învăța din emisiuni precum “În gura presei” și “Te pui cu blondele”. Nu este o deducție, ci o constatare: asta am găsit în lucrări. Mi se explică modul în care aș putea afla cum să NU mă comport dacă mă uit la “Acces direct” sau “Focus monden”, iar emisiuni precum “Teleenciclopedia” și “Garantat 100%” sunt catalogate drept “sobre”, deci demne de ignorat, pentru că nu distrează, nu-l relaxează pe liceanul rupt de oboseală după o zi plină de cursuri.

Sigur, sunt multe lucrări în care sunt abordate emisiuni “serioase”. Acolo însă argumentele sunt simpliste sau se bazează pe generalități. De exemplu, un argument pentru a face pe cineva să urmească “Teleenciclopedia” nu este acela că emisiunea este “interesantă”, dar poate fi faptul că este formată dintr-un mozaic de episoade scurte despre subiecte din artă, cultură, știință etc.

Revin mîine cu un grafic referitor la cele mai pomenite emisiuni TV în lucrări, ca indicativ al obiceiurilor de consum mass-media ale tinerilor liceeni de azi. Pînă atunci, iată mai jos ultimul calup de perle, spre deliciul presei online românești degrabă sugătoare de știri premestecate a căror sursă abia așteaptă să nu o precizeze. (Vezi calupul 1 de perle) Subiectul de la argumentare consta în a-i convinge pe colegi, la ora de dirigenție, să vizioneze emisiunea de televiziune preferată a candidatului.

Perle

Perla Coroanei Calupului Al Doilea

Emisiunea mea preferată are o caracterizare succintă, banală, aș insista. Nici numele nu are conotații excepționale și sugerează pe cât posibil, pentru oamenii citiți, adevărata sa natură. “Acces Direct” este numele ei și te poate învăța atâtea, întrucât, o emisiune trebuie să conțină o morală bine definită, nu doar informații comerciale.

Emisiunea e cenzurată, astfel încât limbajul inadecvat este mascat. Din această cauză o puteți urmării împreună cu frații voștrii mai mici.

—————————————————–

Putem trage ponoase din pățaniile lor.

—————————————————–

Datorită acestei emisiuni am aflat lucruri, care mi-au fost de folos pe plan profesional. Am aflat cum este creat un instrument muzical, ce lovituri îi pot afecta sunetul și lemnul.

—————————————————–

Recomand această emisiune tuturor colegilor mei deoarece este un material educațional care stârnește interesul prin curiozitate, punând accentul pe calitate, nu cantitatea. Informațiile sunt transmise clar și coerent, desfășurându-se într-un mod natural. Limbajul este accesibil tuturor, lucruriile fiind expuse cât mai simplu posibil. Emisiunea se adresează tuturor celor care doresc să acceseze informații într-un mod ușor care nu necesită eforturi prea mari. Orice informație transmisă este atasată unui sir de imagini având ca scop o memorare prin asociere mai multor elemente. Structura emisiuni permite o analiza a oricărei informație expusă.

—————————————————–

Emisiunea e gândită să acopere toate categoriile de vârstă și, chiar dacă are triunghi, se pot uita și cei slabi de înger.

—————————————————–

Recomand această emisiune, dat fiind faptul că întrunește o multitudine interactivă și pertinentă de topici.

—————————————————–

În acest reality show putem regăsii toate elementele necesare pentru a fi suficient de captivanți.

—————————————————–

Spre exemplu, noi o putem considera pe Bianca Drăgușanu modelul nostru, deoarece o vedem o fată frumoasă, care a obținut tot ce și-a dorit. La o astfel de emisiune putem descoperi că nivelul ei de inteligență e zero, fapt ce ne va schimba total concepția despre modelul nostru în viață.

—————————————————–

Mass-media e un complex de știri, informații, cancan-uri.

—————————————————–

Interesul tinerilor față de România ar crește sesizabil dacă s-ar promova emisiuni cu caracter umoristic.

—————————————————–

Avînd în vedere că astăzi este miercuri, vă propun să vă oferiți cadou o oră și jumătate de inteligență, de “timp nepierdut”.

—————————————————–

Eu pot spune din propria experiență că am mers cu elicopterul la ei și le-am oferit o parte din lucrurile de care aveau nevoie nu vă puteți imagina ce era în sufletele brătrânilor din acea zonă se citea fericirea pe fețele lor când le-am dus proviziile și lemne de foc pentru a supraviețui.

—————————————————–

Emisiunea “Cum să devi mai deștept?”, prezintă românilor gramatica limbii noastre, cei mai mulți dintre aceștia neștiind să vorbească corect din punct de vedere gramatical.

—————————————————–

Un alt argument este și faptul că nu se promovează ipocrizia și demagogia politicienilor din fruntea țării. Prin scenetele expuse în fiecare ediție, se poate demasca indiferența cu care se răspunde comportamentului oferit de către mai înalții poporului, trăgându-se astfel un semnal de alarmă cu privire la situația delicată în care ne aflăm ca și unitate de neam.

—————————————————–

În primul rând, o emisiune televizată nu are obligativitatea de a îndeplini criteriile fiecăruia, fiind axată asupra unei teme fixe. Aceste teme ajung să atingă numitorul comun și să trateze probabil și subiecte de interes național.

—————————————————–

Dat fiind faptul că trăim într-o lume a tehnologiei, televiziunea face parte din rutina zilnică a fiecăruia dintre noi. Fără aceasta, consider eu, ființa umană ar fi închisă într-un cub al mediocrității, deoarece nu ar avea acces la amalgamul de informații utile, dar nici la starea de amuzament provocată de emisiuni de televiziune.

—————————————————–

Calitățile sale m-au determinat pe mine să-mi aleg această meserie, cea de jurnalist. Consider că cei trei pași importanți pentru a-mi atinge acest țel sunt învățați de la Mircea Badea. Totul, nonconformismul și umorul. Consider că pentru a putea înțelege societatea nu este nevoie să ne uităm la emisiuni sobre care urmăresc un anumit tipar iar “În gura presei” este o astfel de emisiune. Instigă la a cunoaște mai mult despre societate, despre conducători, despre dedesupturile acesteia și nu în ultimul rînd încearcă să încurajeze tinerii la o lupta pentru a schimba ceva.

—————————————————–

Această emisiune are tematică medicală deoarece sunt prezentate informații medicale și sunt purtate discuții despre acest subiect.

—————————————————–

În România se află atât mare, cât și munte, atât orașe puternic urbanizate și industrializate, dar și locuri sacre, neatinse de civilizație.

—————————————————–

Am intrat împeună cu dânsa înapoi în clasă, iar ce am văzut m-a îngrozit. Un coleg era aproape gol, dându-se în spectacol și imitându-mă într-un mod deloc plăcut.

—————————————————–

Consider că, fiecare dintre noi are o emisiune favorită, din care să culeagă informații din viața de zi cu zi, în care să aflii lucruri noi și de aceea cred că cu toții ar trebui să urmărim emisiunea “România, te iubesc” după Pro TV.

—————————————————–

Oare emisiunile de televiziune te pot educa în viață? Cu siguranță cu toți am răspunde afirmativ la această întrebare în funcție de emisiunea la care îți poți pierde timpul, sau în funcție de emisiunea ta preferată. Un prim argument, îl pot lua în funcție de timpul tău alocat, dar și în legătură cu ceea ce-ți dorești să înveți. Dacă te atrag emisiunile de divertisment sau de sănătate, politice este un pas spre a știi mai multe despre un domeniu anume. Ca să fiu precisă, emisiunea mea preferată este “Să trăiești sănătos” de pe antena 2.

—————————————————–

Trecând prin multe etape ale vieții, prin care am trecut și noi, invitații acestei emisiuni își permit să dea sfaturi și pot spune că unele sunt comestibile.

—————————————————–

Un prim lucru benefic ce poate fi identificat în legătură cu Top Gear este faptul că telespectatorul i-a contact cu limba engleză pură vorbită chiar de inventatorii ei.

—————————————————–

Emisiunea aceasta urmărește îndeaproape cazurile groaznice a unor neînsuflețite rănite și oamenii care le ajută, le îngrijesc pentru a le “readuce” la viață.


Un gând despre “Perle de la admiterea la Jurnalism (FJSC) – calup 2

  • S.K.

    “Altă soluție să devii un intelectual apreciat și mai ales împăcat cu tine însuți nu este, în afară de citit și scris intens.” Afirmatia aceasta ma face sa ma rusinez. Pana acum patru zile nu mai citisem o carte de cel putin cinci luni, iar mana pe creion si pe hartie n-am mai pus de mai bine de sase luni. Acum simt un impuls sa ma reintorc la visul meu de a termina o nuvela. Nu spre a fi publicata, doar pentru a-mi masura capabilitatile, deoarece n-am reusit sa scriu nimic mai mare de 12 pagini pana acum. Va multumesc pentru motivatia indirecta si pentru apelul de trezire la realitate.
    Despre ceea ce s-a scris in lucrari, mi se pare foarte dezolanta absenta vocalei “i” din compozitia multor cuvinte.

    Post-scriptum: scuzati-mi lipsa de diacritice, sistemul de operare pe care-l folosesc momentan este foarte problematic.

Comentariile sunt închise.