CARTE The New Rules of Marketing & PR – David Meerman Scott


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 7 min)

Pe David Meerman Scott îl veți vedea la GPeC Summit – 12-13 noiembrie 2018. El va vorbi pe 13 noiembrie despre Real-Time Marketing Drives Real-Time eCommerce.

Aceasta este a 6-a ediție a cărții lui David Meerman Scott. Prima ediție a apărut în 2010, cînd realitatea din online era cu muuult diferită de cum este astăzi. Scott a adnotat și modificat de fiecare dată conținutul, în așa fel încît să reflecte cele mai noi tehnici de marketizare și de creare de conținut. Meritul cel mai important al cărții este că inventariază toate metodele care pot fi adoptate în prezent, dacă lucrezi în marketing și relații publice sau în social media.

Aceasta este a 6-a ediție a cărții

Cu toate acestea, sunt destule părți în carte care par învechite (chiar nu mai avem nevoie de definiția blog-ului, de exemplu). Însă ele pot fi utile mai ales începătorilor, celor care acum abordează new media și care se gîndesc să folosească Internetul pentru a ajunge la clienți rapid și eficient. De aceea, volumul se adresează mai multor categorii de public, atît începători, cît și avansați.

The tools of the marketing and PR trade have changed. The skills that worked offline to help you buy or beg or bug your way into opportunity are the skills of interruption and coercion. Online success comes from thinking like a journalist and publishing amazing content that brands you as an organization or person it would be a pleasure to do business with. You are in charge of your own success.

Autorul a vrut să abordeze tot ce există azi în materie de marketing și PR. Dar chiar tot! Deci avem pagini despre blog-uri, marketing, buyer persona, audio și video, viralitate în social media, Twitter și Instagram, Youtube și Facebook, presa online ș.a.m.d. Aruncați o privire peste cuprins și vă veți da seama că aveți în față un adevărat manual!

This book will show you the new rules and how to apply them. For the people all over the world interacting on the web, the old rules of marketing and PR just don’t work. Today, all kinds of organizations communicate directly with their buyers online.

Structura cărții este clară și face lectura ușoară. Fiecare capitol are zeci de sub-capitole organizate pe subiecte de detaliu. Din cînd în cînd, Scott reamintește cele mai importante idei. Este amuzant că uneori începe un capitol nou cu: “Dacă ați citit această carte de la început…”. Acesta e un volum care nu trebuie neapărat citit de la început, ci poate fi răsfoit ca o enciclopedie, în funcție de ceea ce te interesează în acel moment. Această caracteristică transformă “The New Rules of Marketing & PR” într-un punct de pornire excelent pentru micro-learning.

Iată cîteva idei esențiale din text: 

→ PR is for more than just a mainstream media audience.

→ People want authenticity, not spin. People want participation, not propaganda.

→ Companies must drive people into the purchasing process with great online content.

→ Blogs, online video, e-books, news releases, and other forms of online content let organizations communicate directly with buyers in a form they appreciate.

→ Buyers want information in language they understand, not gobbledygook-laden jargon.

→ Social networks like Twitter, Facebook, and LinkedIn allow people all over the world to share content and connect with the people and companies they do business with.

→ In our always-on world, buyers expect instant, 24/7 communications.

Am apreciat mai ales capitolele despre crearea și diseminarea conținutului. Un alt merit al cărții este că sunt oferite foarte multe exemple și studii de caz. Scott a intervievat de la distanță sau față în față manageri de companii, șefi de departamente de comunicare, angajați care folosesc social media zilnic etc. A reieșit un mozaic de exemple în care sigur vei găsi modele de urmat.

CITEȘTE ȘI:
“Captivat. Cum să creezi produse care formează obișnuințe” – Nir Eyal, Ryan Hoover

Autorul abordează aici un concept inventat de el, care constituie subiectul unei alte cărți ale sale: newsjacking. Este un fel de deturnare a știrii în așa fel încît să creezi buzz în jurul brand-ului sau produselor tale. Tehnica se bazează pe micro-momente și poate fi folosită cam în orice canal de comunicare. Un exemplu elocvent recent din România este #valiza, de care s-au legat brand-uri autohtone și străine, dar și bloggeri și marketeri independenți.

Căutați o valiză de calitate? Vă recomandăm produsele de la Valigeria.ro, magazin online atestat #TRUSTEDro!#valiza

Publicată de TRUSTED.ro pe Luni, 5 Noiembrie 2018

Vă las cu alte cîteva citate:

The new publishing model on the web is not about hype and spin and messages. It is about delivering content when and where it is needed and, in the process, branding you or your organization as a leader.

When responding to a negative comment in a social network, it is best to reply quickly, honestly, and in the same medium.

I’m a huge fan of Creative Commons, a nonprofit organization that makes it easy for people to both share and build on the digital creations of others. With a Creative Commons attribution for photos, blog posts, e-books, and other information published on the web, originators of works assert legal copyright ownership but also grant others free licenses to incorporate these works into new ones.

Your goal with newsjacking is to get your take on a breaking news story in front of journalists at the moment they are looking for additional information to put in their stories.

David Meerman Scott – The New Rules of Marketing & PR. How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, Newsjacking & Viral Marketing to Reach Buyers Directly, 6th edition, Wiley, 2017

Cumpără cartea de la:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.