Ce este și cum se comportă platforma de afiliere 2Performant 1


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 7 min)

Cotrobăiam prin panoul de control de la 2Performant și mi-am dat seama că m-am înscris în sistemul de afiliere în 29 noiembrie 2012. Au trecut 6 ani, vă dați seama? 2Performant tocmai a împlinit 10 ani, ocazie cu care a lansat platforma Influencer Marketing.

Dar altceva voiam să vă zic… M-am băgat în afiliere de curiozitate, n-am făcut niciodată din asta o ocupație full-time. La un moment dat însă, cînd o ardeam numai cu colaborări, am acordat mai mare atenție acestei practici: am început să scriu mai mult pe blog și să pun link-uri de afiliat și rezultatele au venit în scurt timp. Cîștigurile mele însă nici nu se compară cu cele ale afiliaților de cursă lungă din România!

Cum funcționează

E destul de simplu, gîndește-te la marketingul afiliat ca la recomandările pe care le facem cunoscuților și prietenilor cînd au nevoie să cumpere ceva. Vizitatorul apasă pe link-ul meu, care conține un cod unic de afiliat și ajunge pe site-ul respectiv. Dacă va cumpăra de acolo ceva, eu primesc un comision. Citiți recenziile mele de carte de pe acest blog, ca să vă dați seama.

La vizită, este instalat un cookie (un fișier mic care colectează date) și începe numărătoarea inversă. Unele companii care fac afiliere permit achiziția în 7 zile de la vizită, altele în 30, altele în 90, este alegerea lor. Dacă vizitatorul revine pe site-ul magazinului online în acel interval de timp și face o achiziție, eu voi încasa comisionul.

Cum arată

După ce-ți faci un cont de afiliat, ai multe de explorat. Dar dashboard-ul este cel mai important loc de unde afli informații utile:

  • număr de click-uri
  • număr de conversii (transformarea unui click în achiziție)
  • suma cîștigată sau suma în așteptare
  • evoluția conversiilor într-un interval de timp

etc.

O altă secțiune utilă este Tools. Acolo poți crea un link de afiliat introducînd adresa de pe site-ul magazinului online respectiv, de acolo iei bannere pe care să le plasezi pe site-ul tău sau te poți abona la feed-urile de produse ale advertiser-ilor. 

Pentru a fi plătit, trebuie să semnezi în prealabil un contract cu 2Performant și să furnizezi datele bancare. Apoi, oricînd dorești, îți poți cere banii și aceștia sunt virați în următoarea zi de miercuri. Poți seta mai multe profiluri de plată, dacă vrei să virezi banii în conturi diferite. 

Îți recomand să te abonezi la newsletter-ul 2Performant și să ai active alertele, ca să fii anunțat cînd un advertiser lansează o campanie interesantă, care merită promovată.

Influencer Marketing

Cum spuneam, de curînd 2Performant a lansat o platformă de colaborare dintre advertiseri/companii și influenceri. După setarea și derularea campaniilor de promovare, 2Performant distribuie bugetul către fiecare influencer, cu reținerea și plata taxelor aferente fiecărei forme de colaborare cu persoane fizice sau juridice. Compania a investit, din fonduri proprii, aproape 250.000 de euro în dezvoltarea noului serviciu de influencer marketing.

Influencerii care își fac cont în platformă beneficiază de vizibilitate față de brand-uri și agenții, care pot să aleagă vedetele în funcție de reach, clienții cu care au mai lucrat și canalele lor de trafic.

În plus, agențiile care se înscriu pe site pot încărca direct brief-urile campaniilor, pe care le pot opera apoi digital, automat, pentru a înlesni colaborarea cu influencerii deja contractați sau pentru a descoperi alții noi, potriviți campaniilor derulate.

Cu bune și cu rele

Iată 3 funcționalități ale platformei, care-mi plac mie, pentru că sunt utile și aplicabile imediat:

1. Bookmarklet. Mergi în Tools, îl tragi în bara de favorite din browser și, de fiecare dată cînd ești pe un site înscris în rețea, apeși pe bookmarklet pentru a genera link-ul de afiliat.
2. Statisticile detaliate. Afli cam tot ce e legat de contul tău de afiliat dacă mergi la Statistics. Cu cît ai multe click-uri și conversii, cu atît statisticile devin mai interesante.
3. Pagina de promoții. Într-o singură pagină, sunt adunate campaniile promoționale ale advertiser-ilor; dacă dedici un pic de timp zilnic, te poți sincroniza cu ele și le poți promova pe blog și/sau în social media.

Iată și 3 sugestii (n-aș spune că sunt neapărat lucruri care nu-mi plac):

1. Prezența mobilă. Nu există variantă de mobil și nici o aplicație dedicată. Avînd în vedere că majoritatea vizitelor în magazinele online se fac de pe mobil și că suntem mereu în mișcare, n-ar strica deloc ca măcar site-ul să fie responsive.
NOU! Există versiune de mobil!
2. Prea multe alerte. Uneori simt că sunt copleșit de mesajele care mă anunță că un advertiser nu mai are fonduri, pentru ca, după cîteva minute, să fiu anunțat că are iar bani. Poate ar fi bine de setat un interval mai mare de timp pînă cînd să se trimită alerta, ca să aibă timp advertiser-ul să reacționeze.
3. Spațiu de socializare. Uneori parcă simți nevoia să abordezi un alt afiliat, să-i pui o întrebare, să-i ceri un sfat etc. Ar fi bună o modalitate ușoară de comunicare, respectînd dreptul la viața privată.

În final, o sugestie de marketing: un vlog creat și administrat de 2Performant, cu sfaturi, cu demo-uri ale platformei, cu știri din rețea sau din marketingul afiliat din lume etc. Avînd în vedere că video-ul își continuă ascensiunea fulminantă, parcă ar trebui apăsată mai mult pedala vlog-ului. Platforma a mai creat în trecut niște încercări de clipuri video, dar niciodată sistematic.

Ce să mai, eu vă sugerez să-i dați o șansă platformei și să vă înscrieți în 2Performant măcar așa, de amorul artei, ca să vedeți dacă e ceva care să vă ajute să faceți un ban cinstit în timpul liber!


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Un gând despre “Ce este și cum se comportă platforma de afiliere 2Performant