(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)
Prin alte țări, nu la noi. Se pare că jurnaliștii doresc să învețe lucruri actuale, cum ar fi jurnalism digital și analiza datelor. Asta este cea mai importantă concluzie a studiului Digital Training Comes of Age, realizat de Knight Foundation.
Cele mai importante constatări:
Jurnaliștii nu sunt mulțumiți de oferta de training din organizațiile lor. Și-ar dori cursuri de multimedia, analiza datelor și tehnologie.
- Cursurile digitale prind teren. O treime dintre jurnaliștii americani și 8 din 10 jurnaliști internaționali spun că diversele cursuri online pe care le-au urmat au fost la fel de bune sau mai bune decît cele din clasă.
- Organizațiile educaționale se adaptează la era digitală. Ele furnizează mai mult training online și își regîndesc programele de cursuri.
- Dezvoltarea profesională are impact. Training-urile îi ajută pe jurnaliști să adopte instrumentele digitale și să schimbe ceva în organizațiile lor.
- Educația continuă contribuie la schimbare. Jurnaliștii devin mai adaptabili la noile vremuri.
Studiul realizat de Eric Newton și Michele McLellan de la Knight Foundation a avut 660 de subiecți (61% dintre ei din afara SUA).
[box type=”alert” style=”rounded” border=”full”]Pînă la urmă, așa e de cînd lumea: cererea creează schimbarea. Prin presiuni și conștientizarea că lumea se schimbă și uneltele sunt altele, se pot reforma domenii sacre precum jurnalismul.