TROTINETĂ ELECTRICĂ Despre Ninebot ES2 by Segway


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 5 min)

Mă bătea gîndul de ceva timp să-mi iau o trotinetă electrică. M-am oprit la modelul Ninebot ES2 by Segway pentru că este cel de la care a pornit Lime cînd a adaptat modelul de vehicul folosit în programul lor de închiriere. Este o trotinetă robustă, minimalistă, care-ți dă senzația de încredere.

În primul rînd, te surprinde că nu ies din ea fire și nu sunt agățate pe ea tot felul de accesorii. Cablurile sunt ascunse, în față există un mic far, iar în partea de sus e camuflat un ecran care nu afișează decît ce te interesează cel mai mult: viteza, cît mai ține bateria și alte informații contextuale (legătura prin Bluetooth, modul de viteză etc.).

Tehnic vorbind

Ca orice altă trotinetă limitată din fabrică, și Ninebot ES2 prinde maximum 25 km/h. În modul de limitare a vitezei, viteza maximă va fi de 10 km/h. Autonomia este de 25 km, ceea ce este suficient pentru două drumuri de lungime medie prin București. Evident, autonomia asta poate scădea din cauza unor factori: greutatea pasagerului, dacă mai ai vreun rucsac în spate, pantele urcate, obstacolele de pe drumuri etc. Chiar și cu aceste impedimente, mai jos de 18 km n-a scăzut autonomia!

Are greutatea de 12,5 kg. Este grea, dar nu extraordinar de grea. În plus, dacă o pliezi, o poți trage după tine ca pe un trolley. Încape fără probleme în lift și nu are nevoie de spațiu mare de depozitare. Plierea se face ușor, iar deplierea la fel de ușor. 

Platforma este destul de lată și de lungă pentru două picioare ale unui pasager care poartă numărul 44-45 la pantofi. O chichiță este că, sub platformă, are două șiruri de LED-uri ale căror lumini se pot programa din aplicația companion pentru smartphone. Tot de acolo poți bloca trotineta (dacă o ia cineva atunci, nu-i poate da ON din butonul de pe ghidon), poți seta modul de viteză sau poți activa cruise control. Această din urmă setare este foarte utilă: dacă ții 5 secunde apăsată accelerația, vehiculul intră în modul cruise și poți lua degetul de pe buton. Dacă apeși din nou pe accelerație sau pe frînă, se deazactivează cruise control.

O altă setare interesantă este recuperarea energiei prin frînare: cînd frînezi, mișcarea din inerție se transformă în energie care încarcă puțin bateria. Această setare are 3 trepte, dar atenție la ea, pentru că frîna va fi la un moment dat foarte bruscă!

Prin hîrtoape

Motorul este în roata din față. Roțile sunt pline, n-au anvelopă, ceea ce este un avantaj dacă mergi pe teren ușor accidentat (nu vei face pană), dar un dezavantaj dacă ești fanul amortizării complete. Trotineta are amortizoare în față și în spate, dar nu abuza de ele, încetinește cînd întîlnești obstacole sau nu vezi bine ce te așteaptă în față!

După vreo 3 săptămîni de folosire, au apărut două (d)efecte:

  1. un mic scîrțit în spate, mai ales la trecerea peste obstacole
  2. și un joc față-spate ale barei de ghidon (unde se află și bateria).

M-am informat online și am mai întrebat pe drum trotinești care avea același model și se pare că sunt efecte normale. Scîrțîitul dispare prin ungerea îmbinărilor și strîngerea periodică a șuruburilor, iar acel joc se poate compensa introducînd o piesă rotundă din plastic sau cuciuc dur în țeava mare de ghidon. Nu există o piesă oficială, deci va trebui să improvizezi sau să o imprimi 3D.

Se încarcă în vreo 3-4 ore. Există o baterie externă care poate fi atașată pe țeava principală (mai costă și aia vreo 900 de lei în Ro sau vreo 700 de lei comandată din străinătate) și care împinge autonomia la 45 km și viteza maximă la 30 km/h (ceea ce-ți transformă trotineta în vehicul pentru care ai nevoie de permis). 

Ce nu are trotineta este un claxon cît de amărît posibil. Am luat eu unul și l-am prins cu un elastic, dar am comandat de la chinezi unul cu un elastic mai elegant și mai lung. De asemenea, am mai comandat o vestuță cu LED-uri de semnalizare stînga-dreapta. Pentru că trotineta nu e bicicletă și, imediat cum ai luat o mînă de pe ghidon ca să semnalizezi, te dezechilibrezi un pic.

CUMPĂRĂ TROTINETA DE LA:


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.